כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מהומות בבירה: הרב ליאור נעצר - ושוחרר • "זו חטיפה"

רבה של קרית ארבע, שסירב להגיע לחקירה על הסכמתו לספר ימין-קיצוני, נעצר • "שוטרים נכנסו לרכב והסיטו את ההגה" • תלמידיו חסמו כבישים - והרב שוחרר

הרב דב ליאור. צילום: יוסי פורמנסקי
הרב דב ליאור. צילום: יוסי פורמנסקי



הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע, נעצר בצהריים (ב) על ידי כוח משטרתי במחסום בדרכו מהיישוב לכיוון ירושלים.

רעייתו, אסתר ליאור, אמרה לערוץ 7: "שוטרים עצרו אותו במהלך נסיעה בכביש המנהרות, נכנסו לרכב, הסיטו את ההגה לשולי הכביש ועצרו אותו".

מקורבי הרב מוחים בתוקף נגד המעצר הבהול: "מדובר בחטיפה לאור יום. אנחנו נמחה על כך".

פעיל הימין, ברוך, מרזל אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא נעבור לסדר על ביזוי גדול בתורה. הציבור ירדוף את הפושעים ונדאג לסלק אותם מהבמה הציבורית".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, שוחח עם מפקד מרחב יהודה במשטרה ודרש ממנו לשחרר את הרב באופן מיידי. "חמור מאד שבעת הזאת, משטרת ישראל בוחרת לעצור רב מנהיג ציבור רק בשל דעותיו והשקפת עולמו.

"אנו קוראים לשחרר את הרב באופן מיידי ותובעים התנצלות ממשטרת ישראל על המעשה הנמהר והנפשע הזה. מדובר בשערורייה ובפגיעה אנושה בחופש הביטוי של איש רוח שנעצר בשל הסכמה תורנית שכתב לספר הלכה תיאורטי. כאשר אנשי רוח מהשמאל תובעים באופן בוגדני וקשה במדינת ישראל דבר לא נעשה כנגדם ומשטרת ישראל לא מעיזה לחלום על פעולה בעניינם.

"יש לחקור מי קיבל את ההחלטה האומללה בעניין ולוודא שלא יישנו בעתיד מקרים דומים".

בתגובה, תלמידיו מהישוב קרית ארבע חברון עלו על תחנת המשטרה בגבעת האבות וחוסמים את הכניסה, כך שאין יוצא ואין בא.
,

"רב חייב לענות",

צו המעצר הוצא נגד הרב לפני כמחצית השנה, בעקבות הסכמה שכתב לספר "תורת המלך" העוסק בהלכות הריגת גוי. בעקבות הפרסום, פתחה היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית במשטרת ישראל בחקירה, במסגרתה נעצר כותב הספר, הרב יצחק שפירא.

כמה מהרבנים שכתבו מכתבי המלצה לספר, בהם הרב דב ליאור, זומנו אף הם לחקירה, אך סירבו להגיע.

כשהגיע צו המעצר הראשון, הודיע הרב ליאור למשטרה כי אין בכוונתו להגיע לחקירה וכי הוא מסרב לשתף פעולה עם מה שהגדיר כ"חקירת משטרה שמטרתה לסתום פיות לרבנים".

זמן קצר לאחר הוצאת הצו הראשון נגדו, התייצבו מאות בני אדם בפתח ביתו של הרב לעצרת תמיכה. במהלך האירוע יצא הרב ליאור מביתו, ובדברים שנשא מול תומכיו השמיע אמירות חריפות נגד רודפיו.

"לא ייתכן שאיזשהו פקידון במשרד ממשלתי יכתיב לרבנים מה להגיד", אמר ליאור. "הרבנים ימשיכו לפסוק למרות האיומים, אם שואלים רב בדבר תורה – הוא חייב לענות, אפילו אם זה כרוך בסיכון", הוסיף.

דובר המשטרה אמר ל'בחדרי חרדים': "היום עוכב לחקירה והובא למשרדי היאחב"ל-להב 433 הרב דב ליאור בחשד לעבירות פרסום חומר המסית לגזענות. בתוך חקירתו שארכה כשעה שוחרר הרב".

תגובת הימין

סמוך לכניסה למשטרת המחוז במגרש הרוסים מחו כ-20 אנשי ימין נגד מעצרו וחקירתו של הרב דב ליאור. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופינו את המפגינים. בכניסה לעיר, עשרות אנשי ימין ניסו לחסום את הכביש, ואלו נתקלו בתגובה קשה של אנשי המשטרה.

עד כה נעצרו בכניסה לעיר 13 חשודים בהפרות הסדר. לאחר שעה ארוכה של שיבושי תנועה חזרה התנועה לזרום כרגיל.

המפגינים שעזבו את הכניסה לעיר מנסים לחסום את רח' הרצל, כח משטרה מפנה אותם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}