כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'המציל' מחוסר ההכרה עם משפחת התינוקת • מטלטל

בני משפחת סופר שבתם נפלה לבור רעיל, נפגשו עם בני משפחת המציל - מנשה כליפא, אל מול המצלמות • "הנשמות שלהם מחוברות", אומרת אם הילדה בקול בוכים • צפו בוידאו

הורי משפחת סופר. צילומסך: ערוץ 10
הורי משפחת סופר. צילומסך: ערוץ 10



לפני שנתיים שיחקה רחלי סופר בת ה-3 בגן שעשועים בירושלים ונפלה לבור, שהיה מלא בפסולת רעילה. מנשה כליפא, אזרח אכפתי, ניסה להציל אותה, איבד את הכרתו ונפל גם הוא לבור.

הילדה חולצה ללא רוח חיים.

מנשה 'המציל' - מחוסר הכרה עד היום.

הורי הילדה תבעו את העירייה בתביעה אזרחית, והחודש הגישה העירייה כתב הגנה, ממנו עולה גלגול אחריות להורי הילדה ש"לא שמרו עליה מספיק".

"הנשמות של רחלי ומנשה מאד מחוברות", אומרת אמה של רחלי לערוץ 10. "החיים של שנינו השתנו באותו הרגע מאותה סיבה ובאותו מקום".

אביה של רחלי סיפר בעת חזרתו לזירת הטרגדיה, שנתיים לאחר המקרה: "זו תקופה קשה עבורנו וזה מקום קשה עבורנו. אנחנו מנסים להימנע ממנו כמה שיותר".

אביה של רחלי משחזר את רגעי הדרמה: "הבן שלי רץ הביתה בחזרה מהגינה. אני לא מרשה לו לחצות את הכביש לבד, אז ידעתי שמשהו קרה. הוא נכנס בריצה, דיברתי בטלפון והוא צעק צעק: 'אבא, אבא מהר, אתה חייב לקרוא למשטרה. רחלי נפלה לבור בפארק'".

הוא מספר כי הץ ישר לפארק, הסתכל פנימה וראה את המחזה השחור בעיניו: "ראיתי משהו שהיה נראה לי כמו אדם מת ששוכב שם ובתי, רחלי, הייתה עליו. פניה היו כחולות והחליפו צבעים".

מאז האסון מגיעה משפחת סופר מדי שבוע לבית החולים הרצוג בירושלים לבקר את מנשה שניסה להציל את חיי בתם - ולהיות עם אשתו שנותרה לגדל חמישה ילדים בגפה - עד שהבעל יקום מתרדמתו, בחסדי שמים.

"הפכנו להיות משפחה. הכאב שלהם הוא הכאב שלנו", מספרת אשתו של מנשה כליפא. "גם כלפי מנשה לא רק כלפי רחלי", היא מוסיפה. אמה של רחלי אומרת: "זה תמיד איתנו כשאני מגיעה לפה (לבית החולים- י.א.)".

משפחות כליפא וסופר מנסות להתמודד עם גלגול האחריות של העירייה בטיפול המקרה.

בעוד כחודשיים, יום אחרי האזכרה של רחלי, תעזוב משפחת סופר לארה"ב. "קשה להשאיר בבית הקברות בארץ ילדה, אבל אין ברירה, חייבים להמשיך במסלול החיים", אומר האב השכול בכאב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}