כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אל תגלגלו אחריות. תשמרו!" • אזהרה להורים

בעקבות מקרי הטביעות, מזהיר 'מציל הילדים' את ההורים והמחנכים: אל תגלגלו אחריות, תהיו ערניים, ותחנכו מגיל מוקדם • בימים האחרונים ארעו מקרים רבים של אסונות

טביעה ביבניאל. תמונת ארכיון
טביעה ביבניאל. תמונת ארכיון

בימים האחרונים אנו עדים לאסונות קשים הגובים מחיר כבד בחיי אדם.

ימי החופש, דורשים זהירות כפולה ומכופלת, והמבוגרים והאחראים צריכים להשגיח בשבע עיניים על צאן מרעיתם.

בימים האחרונים אירעו מספר טביעות בבריכות ברחבי הארץ. מנכ"ל איחוד הצלה דרום, יוסי ויסנשטרן, שנכח בפארק המים, אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר האירוע: "מוסדות חינוך וקייטנות עם מאות ילדים לא יכולים לסמוך על כוח ההצלה במקום. הם צריכים לקחת אחריות. אסור שיווצר מצב שמורים או מדריכים משתזפים בשמש ולא נמצאים עם הילדים. אי אפשר להיות שאננים כי ילד יכול לטבוע בשניות. עם קצת יותר ערנות חלק גדול מהאסונות היו יכולים להימנע".

ביום חמישי האחרון בשעות אחר הצהריים כשקבוצה של מאות תילדים מתלמוד תורה 'משכנות יעקב' מבני ברק שיחקו להם בהנאה בבריכה, אחד הילדים בן 6 טבע, ואיבד את הכרתו. הוא פונה לבית החולים קפלן ברחובות, שם הוא עדיין מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ.

כונני איחוד הצלה שהגיעו למקום רטנו ולא הצליחו להבין כיצד המלמדים התנערו אחד אחרי השני מלקבל אחריות, לכנס את הילדים, ותירצו "הוא לא מהכיתה שלי"...

אתמול (א') קרה מקרה דומה, קבוצה ממוסד לילדים מיוחדים הגיעו להתרענן בבריכת המים חפץ-חיים, כאשר אחד הנערים בן 14 טבע בבריכה. כונני איחוד הצלה דרום חשו שוב והגיעו במהירות למקום, ביצעו עיסויים בנער והוציאו את המים מקרבו, הנער פונה לבית החולים בהכרה מלאה ובמצב טוב.

"התופעה שמוסדות יוצאים לטייל עם ילדים ללא מספיק אנשי צוות הינה פסולה" אומר יוסי ויסנשטרן לבחדרי חרדים, "למלמד אחד קשה לשלוט ב-30-40 ילדים בו זמנית, ובטח שאין להסתמך על המציל בבריכה. כשיוצאים לטיול מאורגן חייבים לקחת חובש ומספיק אנשי צוות שיוכלו לשמור על הילדים ולהשיבם להוריהם כשהם בריאים שלמים ומרוצים".

כמו כן חייבים להזהיר ולחנך את הילדים לזהירות בדרכים, רכיבה על אופניים אך ורק עם קסדת ראש. באלעד נפל אמש בשעות אחר הצהריים ילד בן 4 מאופניים, הוא הועלה הביתה, משם פונה לבית החולים כאשר הוא מאבד את הכרתו, וכעת הוא מאושפז במצב קשה.

איך פעוט בן שנתיים וחצי מגיע לכביש וסופג פגיעה קשה מאוטובוס? במודיעין עילית קפץ אמש פעוט בן שנתיים וחצי לכביש, נפגע מאוטובוס, ופונה לבית החולים במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

זאת מלבד מספר תאונות שקרו בימים האחרונים בבני ברק בהם נפגעו ילדים בנס באורח קל בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}