כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"למזלו של עם ישראל - הלב פעל" • ראיון מיוחד

בשעה 20:00 התקבלה במוקד מד"א קריאה על התמוטטות יהודי מבוגר בשכונת קטמון • הפראמדיק, אייל בן עטר, שהגיע ראשון לזירה וטיפל בגרמ"י מספר על רגעי החרדה

אמבולנס של ארגון מד"א. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי.
אמבולנס של ארגון מד"א. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי.

בשעה 20:00 קיבל מוקד החירום של מד"א את הקריאה על אדם מבוגר שהתמוטט בשכונת קטמון הירושלמית.

מאוחר יותר התברר: הגרמ"י לפקוביץ', ששהה במקום לצורך מנוחה, התמוטט בעיצומה של הסעודה השלישית.

אייל בן עטר - מנהל מחלקת ההדרכה ופרמדיק בטיפול נמרץ הירושלמי - היה אחד ממצילי החיים שהגיעו לביתו לאחר הקריאה שהגיעה ממוקד הארגון. בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על הדקות הקריטיות.

"קיבלנו קריאה על אדם מחוסר הכרה. הדיווח הראשוני היה אדם מבוגר שהתעלף ודקה לאחר מכן התברר כי הוא מחוסר הכרה. המחייג - אחד ממקורבי הרב - קיבל תדרוך טלפוני איך לבצע החייאה. כעבור מספר דקות, הגענו לשם עם המכשור.

"המשכנו את החייאה המסיבית וכל הטיפול שהיה נדרש בתוספת תרופות ולמזל עם ישראל הלב התחיל לפעול. נערכנו לפינוי לבית החולים".

בן עטר מספר כי לא ידע שמדובר ברב חשוב: "לא ידעתי במי מדובר. רק כשהגענו לבית החולים, התברר מאוחר יותר כי מדובר ברב חשוב. לא התעסקנו בזה כל כך ניסנו להתרכז בעיקר- פעולות מצילות חיים".

לדברי בן עטר, בבית היו קרובי משפחתו של הרב. "לא היה שום כונן או ארגון אחר. העברנו אותו לחדר ההלם בבית החולים שם בדרך כלל מטפלים במקרים כאלו. הם המשיכו בטיפול ואנחנו עזבנו את המקום כי היה לנו מקרים נוספים".

לסיום אומר בן עטר: "אני מקווה שתהיה רפואה שלימה לרב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}