כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שחקן כדורגל שחזר בתשובה: "הכי חשוב - תורה" • ראיון

שניר גואטה מליגת העל פרש מהפועל אשקלון בגלל חילולי השבת • בראיון ל'בחדרי חרדים', הוא תוהה: "אם יהודים משחקים בשבתות, מה ההבדל בינינו לבין כל עולם הספורט?"

תורה ורק אז כדורגל. גואטה. צילום: אתר ONE
תורה ורק אז כדורגל. גואטה. צילום: אתר ONE

שחקן הכדורגל שניר גואטה, המשחק בליגת העל, החליט בצעד אמיץ לעזוב את קבוצת 'הפועל אשקלון' בעקבות המשחקים בשבתות.

גואטה, בן למשפחה מסורתית, אף פעם לא היה שלם עם משחקים בשבת. הוא עזב את הבית בגיל 12 לטובת הכדורגל. אבל בתקופה האחרונה, מאז החל לחזור למקורות, הוא החליט: עד כאן.

במהלך העונה באשקלון, מיד עם סיום האימונים, היה גואטה - שחקן מצטיין - מניח כיפה על ראשו ויוצא לבית הכנסת.

"האמת הביאה אותי להחלטה הזאת", הוא אומר בראיון ל'בחדרי חרדים'. "זה לא משהו שקרה תוך יום. תמיד הרגשתי לא בנוח עם חילול שבת. אנשים קונים כרטיסים לראות אותך משחק בשבת ומצלמים אותך בשבת.

"חשבתי וחשבתי. יש כל-כך הרבה רבנים שמנסים להציל את החילונים הרחוקים שאולי לא גדלו בבתים שחינכו אותם בדרך ראויה, אבל אני גדלתי בבית להורים ששומרים שבת ועזבתי אותו לטובת הכדורגל שהיה עבורי הכל. פתאום הבנתי שאחרי 120 שנה צריכים לבוא למעלה ולתת את הדין.

"אסור לנו לשכוח מהי הסיבה שבאנו לפה. אם אני משחק בשבת, מה זה נותן לי? אם אנחנו משחקים בשבת, אז מה ההבדל בינינו לבין כל עולם הספורט?

"אדרבה, אם לא ישחקו בשבתות - יהיו יותר אוהדים. יהיה יותר עניין בספורט הישראלי. אפילו חרדים יוכלו לבוא לנקות את הראש. למה צריכים לעשות את המשחק דווקא בשבת? אני לא יודע מי אחראי לדבר הזה. אבל צריכים לתת יחס לאנשים שרוצים לבוא וליהנות אבל הם לא יכולים".

בתוכניותיו של גואטה לחפש מסגרת שונה בכדורגל הישראלי: "אני לא מתכנן לעזוב. הפלוס הגדול שלי הוא שהכדורגל לוקח לי מהיום שעה עד שעתיים וחצי ורוב הזמן הפנוי אני יכול להקדיש ללימוד התורה".

לדברי גואטה, המטרה בחיים היא להקדיש את היום ללימוד התורה, "ורק אחר-כך לשחק משחקים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}