כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לראשונה • קואליציית ימין-חרדים בלשכת עוה"ד

הימין והחרדים זוכים בלשכת עוה"ד • ברזילי נבחר לראשות הלשכה - תנועת 'טוב' הכניסה נציגים בי-ם ובלשכה • נציג 'טוב': "רבע מהעו"ד הם דתיים וחרדים"

עו"ד שלמה לינצנר
עו"ד שלמה לינצנר



מהפך בלשכה: עו"ד דורון ברזילי שנתמך על ידי תנועת 'טוב ללשכה' נבחר בתום ספירת הקולות הלילה (ד') ליו"ר לשכת עורכי הדין בישראל. גם תנועת 'טוב' שרצה לראשונה ללשכה הכניסה לראשונה נציגים חרדים ללשכה הארצית ולוועד מחוז ירושלים.

דורון ברזילי גבר על ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד יורי גיא-רון מועמד שנתמך על ידי התנועה החרדית המתחרה 'מאזני צדק', ואשר הומלץ על ידי הגראי"ל שטיינמן.

ברזילי הצליח לגרוף כ-52% מקולות המצביעים, לעומת גיא-רון שקיבל רק כ-42%. "אהיה ראש הלשכה של כולם. לפנינו אתגרים מורכבים ובכדי שנוכל להם יש לבנות מחנה מאוחד", אמר דורון עם היוודע התוצאות.

ברזילי (41), מכהן כיו"ר ועד מחוז תל-אביב של הלשכה. לתפקיד הוא נבחר כאשר התמחודד מטעם סיעתו של גיא-רון עצמו, אותו ניצח היום. זמן קצר לאחר מכן, נפרדו דרכיהם של השנים.

כפי שכבר דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' - 'טוב' הצליחה גם להכניס נציג אחד לוועד המחוזי בירושלים. נציגם ללשכה הארצית, עו"ד שלמה לינצנר, זכה גם הוא בכסא בלשכת עוה"ד הארצית.

מצבה טוב יותר מהתנועה החרדית המתחרה - 'מאזני צדק', שלא רק הוכתה כשהמועמד שלה ליו"ר הלשכה הובס, אלא שגם לא הצליחה להכניס מועמד מטעמה לוועד מחוז תל-אביב.

מתוך 47 אלף עורכי דין בעלי זכות בחירה, הצביעו 14,452 פרקליטים. 7,561 מהם בחרו בברזילי, 6,157 בגיא-רון ו-734 בחוסאם מועד.

מי שככל הנראה לא יאהבו את הזכיה של ברזילי הם השופטים, שכן הוא הבטיח בקמפיין להשיב על כנו את משוב השופטים, צעד לו השופטים מתנגדים בתוקף.

יחזקאל רוזנבלוםצילום: יחזקאל רוזנבלום
יחזקאל רוזנבלום


"ציפינו ליותר, אבל גם זה בסדר"

עו"ד יחזקאל רוזנבלום, נציג רשימת 'טוב' בוועד הלשכה בירושלים, מברך על התוצאות. "מבחינת הציפיות", הוא אומר, "ציפינו אף ליותר, אבל בהחלט מבחינה ריאלית חשבנו פחות או יותר שזה יהיה ההישג בהתמודדות הראשונה".

• האם אתה חושב שמימשתם את הפוטנציאל ?

"ראוי להזכיר שמדובר בפעם ראשונה שרשימה חרדית-דתית מתמודדת ללשכה, והיו הרבה חששות, ישנם הרבה עו"ד שחששו להשליך את קולם לפח ונמנעו מלהצביע 'טוב', מחשש שלא נעבור בסוף את אחוז החסימה, כאשר לאור ההצלחה אני מניח ומקווה שבפעמים הבאות הם ירגישו יותר בטוחים ויצביעו עבורינו.

"אבל, כאמור, אנחנו מרוצים בסך הכל מההישג. בהתמודדות ראשונה אני בהחלט חושב שמדובר בהישג נאה וראוי לציון".

• איזה קו אתם מביאים ללשכה? איזה נקודות תנסו לשפר מבפנים?

"הקו שאנו רוצים להוביל בלשכה הוא זה שאיתו רצנו במהלך התקופה האחרונה, אנחנו מקווים להפוך את הלשכה למקום שמייצג יותר את כלל עוה"ד החרדים והדתיים ונותן יותר ביטוי לדעות ולצרכים של אותם עוה"ד ולכלל הציבור הדתי".

"היחס ישתנה החל מהיום בבוקר"

• אתם יכולים לזקוף לזכותכם הצלחה נוספת עם בחירתו של דורון ברזילי לראשות הלשכה, כאשר אתם הלכתם איתו?

"ללא ספק, אנחנו תמכנו בבחירת ברזילי כבר מתחילת הדרך, לעומת היו"ר המכהן הקודם - ראינו בברזילי יהודי חם שמבין היטב את צרכי העו"ד החרדי והדתי, כשישבנו איתו ראינו שלא רק שהבין הכל והסכים שדרוש שינוי, אלא לפעמים אף הוסיף משלו. דורון מכיר את הדברים והנושאים שאנחנו רוצים שיחול בהם שינוי, לעומת היו"ר המכהן שהיה מנוכר לחלוטין.

"צריך להבין: 25% מעורכי הדין הם דתיים וחרדים וזה לא בא לידי ביטוי בחמישים שנות קיומה של הלשכה, וזה ישתנה החל מהיום בבוקר.

"אני מודה לכל התומכים, לכל העושים והמעשים, לכל אלו שטרחו ובאו לקלפיות ולאלו שעמדו מאחורינו וסיפקו לנו גב ותמיכה, כולם ראויים לבוא על הברכה - כל מי שהאמין בנו ותמך.

"אני מתפלל להקב"ה שיתן לנו את הכוח, החוכמה והיכולת להמשיך הלאה, ולדאוג לספק את מכלול הצרכים לעורכי הדין הדתיים והחרדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}