כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אחרי ליל חיפושים: נתי בן ה-12 נמצא בשירותי הת"ת

מתנדבים סרקו בשעות הלילה את בני-ברק בחיפושים אחר נתי בן ה-12, שלא חזר לביתו • רק בבוקר הוא נמצא בשירותים של הת"ת בו הוא לומד • הסיבה להיעלמות: אפרוחים • ויש תמונות

החפ"ק, צילום: חדשות 24
החפ"ק, צילום: חדשות 24

סמוך לשעה 12:30 אחר חצות לילה התקבל דיווח במוקד 'הצלה גוש דן': "הבן שלנו עוד לא חזר הביתה מהחיידר".

ההורים המבוהלים, תושבי בני-ברק, סיפרו כי בנם בן ה-12, הלומד בתלמוד תורה 'זכרו' ברחוב בית שמאי בעיר, מאחר לשוב לביתו באופן חריג, שאינו מותיר דבר מלבד דאגה. לאחר לימודיו, המסתיימים בשעה 19:00, המתינו לו ההורים שישוב כדרכו, אך לשווא.

השעות נקפו - והילד איננו.

המתנדבים, שהוזעקו מיידית לשטח, פתחו בחיפושים משותפים עם כוחות המשטרה, כשהם מבצעים סריקה בכל קו המסלול מהתלמוד-תורה ממנו אמור לצאת הילד, עד לביתו ברחוב הרי הגולן, בשכונת קריית הרצוג. בתום הסריקה לא נמצא קצה חוט שיסביר את היעלמותו.

"חיפשנו בבתי החולים שמא הילד נפצע. בדקנו בקווי אוטובוסים. בכל מקום בו שיערנו שהוא יכול להיות", אומר אושי שלומוביץ, יו"ר 'הצלה גוש דן' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הילד בריא ולא קרה לו דבר כזה בעבר, ילד רגיל לחלוטין".

בעקבות כך, הופנתה קריאת חירום לתושבי העיר בבקשת סיוע בחיפושים אחר הילד: חיפושים רגליים, באמצעות כלי רכב ואופנועים.

אחד מן המתנדבים סיפר במהלך החיפושים, כי הוא חש זעזוע מכך שילד בגיל 12 נעדר כבר למעלה מ-10 שעות, כאשר לא ברור אם נפגע בדרך זו או אחרת. "ביקשתי מאשתי שתאמר פרקי תהילים, ואני יצאתי לסייע בחיפושים רגליים ברחבי העיר", אמר.

סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, הוחלט להרחיב את טווח החיפושים גם מחוץ לאזור שבין בית הילד הנעדר לבין התלמוד תורה בו הוא לומד, כאשר הסריקות נערכות בגני השעשועים ובפארקים בכל רחבי העיר ואף מחוצה לה על-ידי כונני 'איחוד הצלה-בני ברק'. תושבים רבים, ובהם בחורי ישיבה ואברכי כוללים, שוטטו ברחובות מתוך דאגה לשלומו של הילד.

בשעה 06:30, נמצא נתי בחדר הנוחיות בתלמוד התורה בו הוא לומד.

לאחר שיחה קצרה עם הילד התברר הסיפור: בימים האחרונים קנה נתי אפרוחים, אותם רצה לשכן בחדרו. ההורים, המגדלים משפחה ברוכת ילדים, הבהירו לילד בצורה ברורה כי לא יוכל לשוב הביתה עם האפרוחים, ומוטב יעשה אם יחזיר אותם לחנות ממנה הביא אותם.

בצעד הפגנתי החליט הילד שלא לחזור לביתו. את הלילה הוא העביר בחדר שירותים, שאינו פועל מזה זמן. במהלך החיפושים אחריו, הגיעו המחפשים לחדר השירותים הנעול, אך מנהל המוסד הבהיר כי החדר הזה נעול תמיד, והשירותים אינם בשימוש - וכך פספסו את הילד שישן שנת ישרים.

רק בשעת בוקר מוקדמת, אז ביצעו המחפשים סריקה נוספת, מצאו את הילד נם את שנתו בחדר הנטוש. הילד הבהיר מיד כי הוא אינו מעוניין לחזור לביתו, עד שיוסדר העניין עם האפרוחים, והוא נשאר ב'חיידר' לעוד יום של לימודים, לאחר שנת לילה מרעננת במיוחד.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}