כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': 'מסיבת החוף' - בוטלה

נציגי עיריית ירושלים גלשו ל'בחדרי חרדים' ולא האמינו למראה עיניהם: העירייה יזמה מסיבת חוף ב'שלושת השבועות' • הנציגים הציבו אולטימטום - והתכנית בוטלה

חומות העיר העתיקה. צילום: פלאש 90
חומות העיר העתיקה. צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר חשף אתר 'בחדרי חרדים', כי בעוד כחודש וחצי, צפוייה עיריית ירושלים להפר את הסטטוס-קוו בצורה שערוריתית. על פי המידע שפורסם, תכננה העירייה לקיים מסיבות חוף פרוצות בימי שישי. המיקום שנבחר: למרגלות חומות העיר העתיקה, לא הרחק ממקום בית המקדש.

בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים', ולאחר פניית חברי מועצה החרדיים אל ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, החליט ראש העיר לשנות את התוכנית ולקיים את האירוע במיקום אחר.

החשיפה באתר 'בחדרי חרדים':
עיריית י-ם יוזמת: מסיבות חוף למרגלות החומות

הנציגים החרדיים במועצת העיר הבהירו לראש העיר, כי הציבור החרדי רואה באירוע מעין זה, פגיעה קשה. "גם לעשות אירוע במקום קרוב לחומות ירושלים וגם בשלושת השבועות – זמן בו מתאבל עם ישראל על חורבן הבית, זה כבר יותר מידי", הבהירו הנציגים לראש העיר, "זו בהחלט עילה לשקול את צעדינו בקואליציה העירונית".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מבדיקה שנערכה על ידי העירייה עולה, כי תכנון האירוע לא תואם עם הגורמים הרלוונטיים. בתקופה האחרונה קבע ראש העיר, כי כל אירוע פומבי הממומן על ידי עיריית ירושלים, יתואם עם כל הנציגים בעירייה, זאת בכדי למנוע חיכוכים מיותרים ולמנוע פגיעה ברגשות הציבור.

מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים', כי במטרה שלא לפגוע ברגשות כלל האוכלוסיות בעיר ירושלים, הוחלט לקיים את האירוע במקום אחר - ולא בממילא.

שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר שנכח בפגישה - שהביאה לביטול האירוע - עם ראש הסגל, מיכל שלום, ועם מנהל המחלקה לתרבות צעירים, יורם ברוורמן, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא לוקח את הקרדיט לעצמי. זהו קרדיט שמגיע לכל הסיעה. ההחלטה הזאת, התקבלה לאור הרגישות שגילו כלפיי התושבים החרדים בעיר ירושלים, גם לאור הזמן שהאירוע הזה מתקיים".

חברי המועצה נפגשו עם ברקת לפני מספר ימים וטענו בפניו: "הרי היה מתואם שאירועים שיש בהם רגישויות צריך לעשות בתיאום איתנו. בנוסף לכך, עצם הדבר שהאירוע אמור להתקיים סמוך לעיר העתיקה בשלושת השבועות זה היה חריף מאד מבחינתנו".

כאמור, ראש העיר גילה רגישות, והתכנית לקיים את האירוע ליד החומות - בוטלה.

רוזנשטיין מספר, כי לחברי המועצה נוגע על האירוע באמצעות 'בחדרי חרדים': "אנשים שגלשו ב'בחדרי חרדים' ראו את הידיעה ועדכנו אותנו בעניין. הזדעזענו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}