כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הרופא ביקר בכותל - וביקש על הגרי"ש

ד"ר דניאל קליר - מי שביצע את הניתוח בגופו של הגרי"ש אלישיב - זוכה לכבוד מלכים • בלעדי: הלחץ לפני הניתוח, הביקור בכותל המערבי - וברכת הגרי"ש

ד"ר דניאל קליר עם הרב שמואל רבינוביץ בכותל'. צילום: בחדרי חרדים
ד"ר דניאל קליר עם הרב שמואל רבינוביץ בכותל'. צילום: בחדרי חרדים

אתמול (א'), בשעה 17:15, נחתה טיסת אל-על מארצות הברית. במחלקה הראשונה ישב ד"ר דניאל קליר, מנתח לב בעל שם עולמי, שהגיע במיוחד כדי לנתח את הגרי"ש אלישיב. הפעם האחרונה בה ביקר בארץ-הקודש הייתה לפני שבע שנים, אז ביצע ניתוח סבוך בליבו של הגרי"ש. הניתוח הוכתר בהצלחה והרופא הפך ליקיר עולם התורה.

מאז הניתוח הקודם, שבוצע בכ"א אלול תשס"ג, עורכים תלמידי הגרי"ש חגיגת 'יום הצלה' מיוחדת, המציינת את הנס הרפואי של רפואתו וחיזוקו של הגרי"ש אלישיב.

עצרות התפילה, הכינוסים, המתח והחרדה • סיקור מיוחד:
הגרי"ש יעבור ניתוח - עצרות תפילה לרפואתו
שעות לפני הניתוח הגורלי • הגראי"ל נסע להעתיר במירון לרפואת הגרי"ש
תפילת רבים • העצרות לרפואת הגרי"ש בעולם היהודי • צפו
אנחת רווחה בעולם היהודי • בשעה 02:15, בישר ד"ר קליר: הניתוח הסתיים בהצלחה

הניתוח הנוכחי, שנועד לבצע תיקונים בעורקים מרכזיים בגופו של הגרי"ש, תוכנן לפני מספר שבועות, לאחר שהגרי"ש חש בחולשה. לאחר בדיקות מקיפות, נשלחו התוצאות לבית החולים קולומביה, וד"ר קליר הודיע כי נדרשים תיקונים במספר עורקים.

העסקן הרפואי זלמן לייב זילבר (ה'פירר של אמריקה', כך הוא מכונה בציבור החרדי בארה"ב), יצר קשר עם ד"ר קליר, שהביע את נכונתו לבוא לישראל ולבצע את הטיפול הסבוך.

תוך מספר ימים, ארגנו נאמניו של הגרי"ש את הלוגיסטיקה הנדרשת, והניתוח נקבע לשעות הערב של יום ראשון.

מי שהוצמד לד"ר מהרגע בו ירד מהמטוס הוא שרגא ניימן, שקיבל את האחריות על הלו"ז הצפוף של הרופא הבכיר.

הד"ר, שירד מהמטוס מותש מהטיסה הארוכה, הביע לא אחת את הלחץ בו הוא שרוי. כמי שמודע לגודל המשימה המונחת על כתפיו, הוא ביקש לנוח מעט לפני הטיפול, ונהגו לקח אותו לבית המלון 'קינג דיויד', שם התרענן מהטיסה הארוכה.

בשעה 22:30 הוכנס הגרי"ש לחדר הניתוח. ד"ר קליר ביקש מהרב ברכה להצלחה - והגרי"ש אחז בידו ובירכו בחום. באותה שעה התכנסו בכל רחבי העולם היהודי לתפילות רבים.

הניתוח עצמו התעכב זמן רב והחל בשעה 23:10.

המנתח, ד"ר קליר, שבדק את הגרי"ש לפני הניתוח, המליץ להרחיב את הטיפול ולבצע תיקונים נוספים סביב העורק הראשי בגופו של הגרי"ש, ובשל כך הניתוח התארך מעבר למשוער.

בצאתו מחדר הניתוח אמר הד"ר: "הניתוח הצליח מעבר למשוער".

הבוקר (ב'), ביקש הרופא לבקר בכותל המערבי - שריד בית מקדשנו. את הרופא קיבל רב הכותל – הרב שמואל רבינוביץ', שערך לו סיור מיוחד במנהרות הכותל. הרופא ביקש לראות את מקום העצרת ההמונית שנערכה לרפואתו של הגרי"ש, ואף נשא תפילה במקום למען הגרי"ש.

יצחק פינדרוס  עם ד"ר קליר. צילום: בחדרי חרדיםצילום: יצחק פינדרוס עם ד"ר קליר. צילום: בחדרי חרדים
יצחק פינדרוס עם ד"ר קליר. צילום: בחדרי חרדים









src='https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/114898/_imagebank_orig_orig_118d721f5d0049efb54070a26f12cf34.jpg' alt='' width="714" />











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}