כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

רבה של טבריה: "לא לתת לנוצרים דריסת רגל"

ארגון נוצרי מחו"ל הציע לעיריית טבריה מיליוני דולרים לטובת הקמת מוזיאון בעיר • לפי הוראת רב העיר, הגרא"ד אוירבאך - פעלו החרדים לדחיית ההצעה

הגרא"ד אוירבאך
הגרא"ד אוירבאך



מועצת העיר טבריה, דחתה השבוע דיון בהקמת מוזיאון 'עשרת הדברות' בעיר.

האתר היה אמור לקום בחודשים הקרובים בתרומת ארגון 'הללויה'- ארגון נוצרי בראשותה של נזירה מחו"ל. אך נציגי 'אגודת ישראל' ו'ש"ס' התנגדו ליוזמה והדיון הורד מסדר היום.

שעות ספורות לפני קיומה של ישיבת המועצה, ביום שלישי האחרון, פנו נציגי 'אגודת ישראל' ו'ש"ס' לראש העיר ודרשו ממנו לדחות את הדיון, בשל העובדה כי מדובר בתרומה לא ראויה לדבר המסמל את היהדות ואת עם ישראל.

ראש העיר נעתר לבקשתם למרות שיש הטוענים כי כבר נחתם ההסכם בין הצדדים אך בעירייה מעדיפים לשמור על אש נמוכה בנושא.


פנחס ועקנין, חבר המועצה מטעם 'אגודת ישראל' מסביר ל'בחדרי חרדים' את הסיבה להורדת הנושא מסדר היום:

"כששמענו על הדבר הנורא הזה, פניתי מיד לגאב"ד העיר, הגאון רב אברהם דוב אוירבאך והוא הביע הסתייגות מוחלטת מהרעיון ואמר בפנינו כי זהו חילול ה' גדול מאד. אף שמדובר בתרומה נדיבה בת כ-4 מיליון שקל".

ועקנין גייס את חברי המועצה מטעם ש"ס למאבק ובמקביל פנה לארגון 'יד לאחים' כדי שיבדוק את הארגון.

לאחר יממה הוא קיבל תשובה: "קיבלנו נתונים שהמוטו של הארגון הוא להפיץ את תורתו של ישו. לא לעניין שנוצרים יבואו ויתנו לנו היהודים את עשרת הדברות".

בפגישה ניסה ראש העיר לטעון כי במוזיאון "לא יהיה סממן של גויים", כאמור, דבריו לא הועילו.

בסיומה של הפגישה, הוחלט להוריד את הדיון מסדר היום ולקבוע פגישה משותפת עם הרב אוירבעך שיכריע בנושא. "ראש העיר הסכים שעל פי דבריו של הרב הוא יילך", מסכם ועקנין.

מנגד, בעירייה נשמעו קולות נגד החלטתם של החברים החרדים. אחד מחברי המועצה החילוניים אמר: "לא ייתכן שהחרדים יטילו פחד ואימה על ראש העיר וכל מה שהם ידרשו הם יקבלו - בהחלט ניתן להקים את המוזיאון הזה ללא פגיעה ברגשותיהם של אף אחד מהתושבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}