כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

כך נעקץ אברך ידוע בסכום עתק • הסיפור המלא

בנו של אחד מרבני ב"ב פרט המחאה אצל חלפן עבור 'נדיב' שהבטיח תרומה • השליחות עלתה לו 40 אלף דולר • איך עבד העוקץ המתוחכם? • ולמה חיכינו עם הפרסום?

כך נעקץ אברך ידוע בסכום עתק • הסיפור המלא
יצחק לב ארי מהיר חימה



זה סיפור ה'עוקץ' שמסעיר את בני-ברק בימים האחרונים.

אברך תלמיד חכם - בנו של אחד מחשובי בני בני-ברק - נפל קורבן לעוקץ בסך 40 אלף דולר ונותר נקי מכל נכסיו ובעל חוב על סכומים שעליהם קרא רק בסיפורי אגדות בעודו ילד.

הסיפור התחיל ביום שלישי, ערב חג השבועות: נהג מכונית בעל חזות חרדית עצר למיודעינו 'טרמפ' באחת משכונות העיר.

כשעלה האברך לרכב התגלגלה שיחה בין השניים. הנהג פתח בשיחה עם האברך: "אתה נראה לי אישיות מקושרת. אולי אתה מכיר מישהו שזקוק לכסף לחג? לא היו לי כמה שנים ילדים, וקיבלתי על עצמי לעזור למשפחות נזקקות".

האברך שעט על המציאה כמוצא שלל רב, אמר לנהג הנדיב: "ודאי: יש לי קרובי משפחה שזקוקים לתמיכה כספית".

הנהג ה'נדיב' הוציא מארנקו המחאה אמריקנית על סך ששת אלפים דולר וביקש מהאברך שיפרוט את הצ'ק אצל חלפן פלוני. "הוא מכיר אותי", אמר הנדיב, "הוא יפרוט לך את הצ'ק".

האברך מיהר אל החלפן, שמכיר זה שנים את אותו אברך והוא פרט לו ללא היסוס את הצ'ק ואף זיכה אותו בהנחה נאה על דמי החלפנות.

האברך שב אל הנהג הממתין, והושיט לו את הסכום המלא. הנהג קילף כמה אלפי שקלים, ונתן לאברך שיחלק למשפחה נזקקת.

אך בכך לא תם הסיפור:

ביום ה', אסרו חג דשבועות מתקשר ה'נדיב הידוע' אל האברך ומציע לו, "הבטחתי לך סכום של אלף דולר גם בשבילך, לא רק בשביל משפחה נזקקת".

האברך לא עמד בפיתוי נטל ממנו המחאה בסך שבעת אלפים דולר אותו פרט אצל החלפן והעביר את הסכום לידי הנוכל שבישר לו, "עוד כמה שעות, אני מביא לך את הכסף שמגיע לך בדולרים".


לאחר מספר שעות מתקשר האיש לאברך ואומר, "יש לי בעיה כעת, נא עשה לי טובה וקנה עם המחאה שלך ארבעים אלף דולר למעני. ואעשה לך העברה לחשבון תמורתו עם תוספת של אלף דולר".

האברך עשה זאת אך ההעברה בוששה מלהגיע.

האברך נכנס לפאניקה. ה'נדיב' הפסיק לענות לטלפונים, ואפילו האברך התמים התחיל להריח צרות. האברך רץ לחלפן ושאל אותו: 'אתה מכיר את הנדיב המדובר?'. החלפן ענה שאין לו מושג במי המדובר. לאחר ניסיונות רבים ענה ה'נדיב' לטלפון, ואמר לו: 'בא ניפגש ליד החנות של החלפן, תראה שהוא מכיר אותי'. כשהשניים נפגשו, ביקש הנוכל את הארבעים אלף דולר, תוך שהוא כביכול מביים שיחה עם שותפו שמעביר את הכסף לחשבונו של האברך.

לאחר העברת הכסף, נעלם ה'נדיב' לצמיתות. האברך נותר עם בור של 40 אלף דולר – פחות כמה אלפי שקלים שניתנו לו על ידי הנוכל.

עסקן בני-ברקי המטפל בפרשייה אומר ל'בחדרי חרדים' "הגשנו תלונה במשטרה והם חוששים שמדובר במעשה נוכלות שעלול לחזור על עצמו.

"הנוכל ידוע למשטרה והיא זיהתה אותו. אף שהוא מתגורר בני ברק, המשטרה עדיין לא שמה את ידה עליו.

"על אברכים להזהר", אומר העסקן, "מדובר בשיטה שהחלפנים מכירים, אותו אברך כלל לא חשב לשאול את החלפן אם הוא מכיר את הנוכל, כי היה נשמע לו אמין ואף הוסיף, שאם אני הייתי ברכב הייתי מאמין לו".

הסיפור המדובר הגיע למערכת 'בחדרי חרדים' ביום חמישי שעבר. בעצה אחת עם בני המשפחה, החלטנו לחכות עם הפרסום, בשל הסיכוי שהמשטרה תעלה על עקבותיו של הנוכל, אך לאחר שהסיכוי הזה נראה קלוש מתמיד, אנו מפרסמים את הסיפור.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}