כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

טכנאי שבדק בלוני הגז לפני הפיצוץ יובא להארכת מעצר

האסון בנתניה • סיבת הפיצוץ: ככל הנראה דליפת גז • מספר שעות לפני הפיצוץ נראה אדם סמוך לבלוני הגז - הוא נעצר • טכנאי הגז שהוזמן למקום, נעצר בחשד לרשלנות

צילום: עוזי ברק
צילום: עוזי ברק



צוות חקירה שהוקם בעקבות הפיצוץ שנגרם מדליפת הגז ברחוב העצמאות בנתניה, עצר לפנות בוקר שני חשודים: האחד - טכנאי גז, שעל פי החשד עבד במקום באותו יום; והשני - תושב נתניה, שעל פי החשד גנב צינורות ממתכת באזור בו אירע הפיצוץ.

שני החשודים יובאו עוד היום לבית משפט להארכת מעצרם.

גורמים במשטרה אמרו הבוקר כי סיבת הפיצוץ היא ככל הנראה דליפת גז ולא פיצוץ מכוון.

מספר שעות לפני הפיצוץ נראה אדם סמוך לבלוני הגז. המשטרה מסרה, כי כבר אתמול בצהרים הוא עוכב בחשד לגניבת מתכות, שוחרר וכעת נעצר שוב.

במהלך החקירה הלילית התברר, כי מספר שעות לפני האסון התלוננו תושבים על ריח גז, ולבניין אף הוזמן נציג חברת הגז שבדק במשך דקות ארוכות את הבלונים.

"כבר בשעה חמש אחר הצהריים הרחתי גז מהדירה שלי. הלכתי לבדוק עם השכנה שלי, והיא אמרה שהיא גם מריחה את זה. דיווחתי למשטרה על הדליפה, ואחת השכנות סיפרה לי שהיא ראתה אדם חותך את הצינור גז", כך סיפרה הלילה מילן אבוטבול, דיירת הבניין בנתניה בו אירע פיצוץ בלון גז, לוואלה! חדשות.

"המשטרה הגיעה, ולפי מה שידוע לי עצרה את הבן אדם ואחר כך אף אחד כבר לא דיבר איתנו עד שאירע הפיצוץ. עכשיו הבית שלי הרוס, ולא לי ולא לאמא שלי יש איפה לגור. אין לי לאן ללכת, הכל מחדל של המשטרה. אנחנו התרענו לפני שעות".

ד"ר אביטל לאופר, סגנית וממלאת מקום ראש העיר נתניה, איששה את הדברים וסיפרה כי אכן התקבלה תלונה על ריח חזק של גז מצד התושבים, אך פקח שהגיע למקום לא מצא דבר. "מדובר בבניין בן למעלה מ-40 שנה מעל לשטח של מסעדות", אמרה. ד"ר לאופר הוסיפה כי הנושא נמצא כעת בבדיקת המשטרה.

גם טכנאי חברת הגז שבדקת את הבלונים ועובדים נוספים עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות.

מפקד מרחב שרון, תת-ניצב שמעון שומרני, אמר: "הערכתנו היא שהגז דלף מלמטה ועלה לקומות העליונות, כך אירוע הפיצוץ. פיגוע לא מסוגל להגיע למצב כזה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}