כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תופת בנתניה • "המראה נורא, אנשים עפו מהחלונות"

פיצוץ גרם לקריסת בניין בן 4 קומות במרכז נתניה • 4 בני אדם נהרגו ו-52 נפצעו • בית כנסת שהיה במבנה פונה • צוות 'בחדרי חרדים' בשטח • צפו בצילומים ווידאו מהזירה

ביהכנ"ס 'שבת אחים' שנפגע בפיצוץ, צילום: משה גולדשטיין
ביהכנ"ס 'שבת אחים' שנפגע בפיצוץ, צילום: משה גולדשטיין



פיצוץ אירע הלילה (ליל שישי), כ-20 דקות לאחר חצות, בבניין בן 4 קומות, בככר העצמאות שבמרכז בנתניה. בשל הפיצוץ התמוטט המבנה ורבים מדיירי המבנה נפגעו.



בפיצוץ נהרגו 4 בני אדם: שתי נשים בנות כ-40, וצעירה כבת 20. גופת גבר כבן חמישים נמצאה רק לקראת 3 לפנות בוקר, בעת פינוי ההריסות.

כוחות גדולים של משטרה, מד"א זק"א, איחוד הצלה והצלה גוש דן, הגיעו למקום. 52 פצועים, שלושה מהם במצב בינוני, פונו לבתי החולים 'לניאדו' בנתניה, 'מאיר' בכפר סבא ו'הלל יפה' בחדרה.

כוחות פיקוד העורף פינוי את ההריסות. במבנה קיים גם בית כנסת וצוותי זק"א ואיחוד הצלה עסקו במהלך הלילה בפינוי ספרי התורה וספרי הקודש מהמקום.

עוד בנושא:
לילה בזירת האסון • 'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד
טכנאי שבדק בלוני הגז לפני הפיצוץ יובא להארכת מעצר

שרגא הופמן, מתנדב 'איחוד-הצלה', מדווח ל'בחדרי חרדים': "הגעתי באמצע האירוע והמראה היה נורא. מדובר בבלוק שקרס וכל הקומות התחתונות שלו נהרסו לחלוטין. אנשים עפו מבתיהם החוצה. היו פצטועים בכל מקום. לא יודע אם זה פיגוע, אבל בהחלט מזכיר פיגוע, ריח גופות מהול בריח גז חריף עומד באוויר.

"איש איחוד-הצלה היה מהראשונים שהגיע לפיגוע", הוא מוסיף, "המתנדב מתגורר ליד הככר וכך שמע את הפיצוץ. הוא רץ מייד לכאן והזעיק את הכוחות. כרגע כל הפגועים פונו מהמקום, וכך גם כל הלכודים. עשינו מייד אחר כך סיור בכל המבנה הפגוע, איתרנו זוג מבוגר בטראומה כשהוא נטוש בתוך הבניין, ועשינו הכל להביא אותם במהירות לבית החולים".

ובשולי הארוע הקשה גם שביבי אור. רוטרניק מאתר 'רוטר', המצוי גם הוא בשטח מספר ל'בחדרי חרדים': "הייתה כאן גברת מבוגרת שפונתה לבית החולים רק לפני כמה ימים, הדירה שלה התמוטטה לחלוטין וכך חייה ניצלו. הבת שנמצאת בארה"ב התקשרה בהתרגשות לספר לי על זה".

צילום מהזירה - מצלם האדמורי"ם משה גולדשטיין, שנקלע למקום

































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}