כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'דגל' תובעת את 'אגודה' לדין תורה: כבדו את הרוטציה!

מספיחי הבחירות הסוערות ברחובות • 'דגל התורה' שיגרה בקשה לפנחס הומינר, נציג אגו"י, לכבד את הסכם הרוטציה - אך הוא בחר להתעלם • בתגובה, הולכת 'דגל' לבית הדין

רחמים מלול לאחר בחירתו אצל האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון
רחמים מלול לאחר בחירתו אצל האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון



הקהילה החרדית ברחובות סוערת על רקע מחלוקת בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' בדבר קיומו של הסכם הרוטציה שנחתם בין הצדדים ימים ספורים לפני הבחירות שהתקיימו לפני שנתיים כאשר העיר התפלגה לשני מחנות.

תחילתו של הסיפור לפני יותר משנתיים. תקופה קצרה לפני הבחירות, נאלץ ראש העיר המיתולוגי שוקי פורר, שהיה מקורב לציבור החרדי בעירו, להתפטר בשל חשד לפלילים ומעשי מרמה.

כמה ימים לפני התפטרותו, חתמו ב'דגל התורה' הסכם רוטציה עם 'אגודת ישראל', לפיו חבר המועצה פנחס הומינר מטעם חסידות קרטשעניף, ישמש כחבר מועצה ובתפקיד הבכיר בשנתיים הראשונות לאחר הבחירות, ובשנתיים האחרונות יחליף את מקומו אפרים וייס, כחבר המועצה המשמש באותו תפקיד של הומינר אך הפעם מטעם 'דגל התורה'.

בערב חג השבועות, קיבל פנחס הומינר, המשמש בתפקיד מנהל הכספים בעירייה, מכתב עליו חתום מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפאלית בדגל התורה וחבר מועצת העיר מודיעין עילית. במכתב, מתבקש הומינר לכבד את הסכם הרוטציה שנחתם בין הסיעות.

הומינר בחר להתעלם מהמכתב שהונח על שולחנו.

לעומת זאת, גורמים אחרים ב'אגודת ישראל' בעיר לא מתעלמים - ומשיבים אש. לדבריהם, בעת חתימת ההסכם לא ידעו שיתנהל ויכוח על ראשות העיר. "הסיבה שהומינר קיבל את התפקיד הבכיר היא בגלל תמיכתנו ברחמים מלול בבחירות", אמרו שם.

ב'דגל' טוענים, מנגד, כי יש הסכם רוטציה וצריך לכבד אותו.

כעת 'דגל התורה' פונה לדין תורה במטרה לנסות למנוע את המחלוקת שעלולה להצית את העיר ולגרום לחילול השם.

גדולות ונצורות לציבור החרדי

כזכור, לאחר התפטרותו של פורר מתפקידו, נכנסה העיר רחובות למערכת בחירות סוערת.

חבר המועצה מטעם מפלגת 'הליכוד', רחמים מלול, סומן כמתמודד חרדי במקומו של פורר.

הדילמה ברחוב החרדי הייתה גדולה: לתמוך ברחמים מלול כאדם חרדי, אך מועמד מטעם 'הליכוד', או שמא לתמוך במועמד עוזי סלנט, שהסתמן כבעל סיכויים טובים והבטיח גדולות ונצורות לציבור החרדי בעירו.

המחלוקת הגיעה לבתיהם של גדולי ישראל. הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן חתמו על כרוז תמיכה במעומד עוזי סלנט, ואילו באגודת ישראל החליטו לתמוך במלול.

מלול נבחר לראשות העיר, גם מתנגדיו הפכו לידידיו, אך בין 'אגודה ל'דגל' טרם תמו המחלוקות.

מישהו אמר ביתר עילית?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}