כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"תפטר את מקורב הרב, תפסיד את הכשרות" • וידאו שערורייתי

המשטרה חוקרת חשד: רבה של חיפה, הרב שלמה שלוש, קיבל במשך שנים שוחד מבעלי עסקים בעיר, שהעסיקו את מקורביו - ובתמורה העניק להם תעודת כשרות

הרב שלוש
הרב שלוש



המשטרה חוקרת חשד שלפיו קיבל הרב הראשי של חיפה, הרב שלמה שלוש, במשך שנים, שוחד מבעלי עסקים בעיר, שהעסיקו את מקורביו - ובתמורה העניק להם תעודת כשרות.

שלושה ימים אחרי הכתבה ששודרה בערוץ 10 נגד המועצה הדתית בעיריית חיפה, בטענה כי איומים שוגרו אל ביתו של הרב שלוש ואל מקורבו, שלמה פרל, מגיעה הכתבה הנגדית ששודרה אמש בערוץ 2.

הסיפור מתחיל באולמי 'קאלה' בעיר, שם משמש פרל, הנחשב לעוזרו של הרב שלוש, כמשגיח כשרות. "אוימנו שאם פרל לא ייכנס לקאלה לא יהיה כשרות", אמר אלישי, משגיח כשרות בעיר.

מנגד אמר פרל עצמו, כי אף אחד לא אוים.

במועצה הדתית תחקרו ומצאו כי שלמה פרל לא נמצא במקום עבודתו כמשגיח כשרות בשעות בהן הוא אמור להיות, ערכו לו שימוע והביעו רצון לפטר אותו ממשרתו.

"הרב שלוש שלח מסר ברור לקאלה", מספר דוד אבוחצירא, ראש מערך הכשרות במועצה. "ברגע שאתם מפטרים את מר פרל, אני מסיר את הכשרות מהמקום".

האיום גם מומש.

ברבנות הראשית לישראל פרסמו מכתב כי אין לקאלה כשרות וכי אין לערוך במקום אירועים.

אברהם וייצמן, ראש המועצה הדתית אומר: "עכשיו כשיש השגחה יש טענה כי אין השגחה. זה אבסורד. זה לא אתי ולא נכון".

בעלי האולם חוששים ומתקפלים. שלמה פרל חזר לעבוד במטבח וראו זה פלא - גם הכשרות חזרה למקומה.

לפי הכתבה, אין זו הפעם הראשונה שמקורבי הרב שלוש עושים ככל העולה על רוחם. עקיבא מרגי, חתנו של הרב שלוש, המשמש משגיח בעיר, תועד על-ידי חוקר פרטי כשהוא משוחח בטלפון מחוץ לביתו בשעות העבודה.

בעקבות כך, היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בחקירה נגד הרב שלוש, בחשד שלקח שוחד מבעלי עסקים תמורת שקט בתחום הכשרות. שלשום (ג) נחקרו כמה עדים. גם באולמי הקארדו בעיר, שם אין לרב מקורבים, נחתמה על ידי הרב שלוש תעודה זמנית וקבועה ולאחר מכן נטען כי הן נחתמו בטעות.

עורכת דינו של הרב שלוש הגיבה לטענות ואמרה: "הרב מכחיש את החשדות המיוחסים לו. מדובר בסכסוך פנימי בתוך מערכת הדת בחיפה. הרב מקבל גיבוי מן הרבנות הראשית, ולא יקבל ששולחו שלמה פרל יפוטר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}