כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

העובד הטיח בהנהלה: מפוטר בשל היותי חרדי

אייל סימוני, עובד בנק ישראל, החליט לחזור בתשובה, ומאז הוא חש ברדיפה מתמשכת • שעות לאחר שפוטר, מפרסם 'בחדרי חרדים' את התמליל המלא של השיחה הקשה בהנהלת הבנק

בנק ישראל. צילום ארכיון
בנק ישראל. צילום ארכיון

אייל סימוני, עובד בנק ישראל, החל את עבודתו בבנק כאדם חילוני לפני כשנתיים.

אחרי שלושה חודשים, התחיל אייל להתקרב לדת, ולאחר תקופה קצרה – חזר בתשובה. אלא שדווקא לאחר חזרתו בתשובה – הוא נתקל בבעיות.

נתחיל דווקא מסוף הסיפור: לאחר שנתיים בהם ניהל העובד מאבקים עיקשים, הוא קיבל הבוקר (ג'), הודעה על פיטוריו.

אלא שעל פי החוק נדרשה הנהלת הבנק לערוך לעובד שימוע מקיף, בו תינתן לו ההזמנות להציג את עמדתו, ולשכנע את ההנהלה כי לא תשיג כל תועלת מפיטוריו – ולהפך.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מהשימוע, ממנו עולה כי הפיטורין לא נעשו בדווקא על רקע מקצועי. מקריאת התמלול המלא של השימוע עולה ריח חריף של רדיפה על רקע אמונתו של העובד, מה שנוגד כמובן את החוק האוסר להפלות עובד על רקע אמונתו.

"יום בהיר אחד, חבר שלי מהקיבוץ, נכנס ללמוד בישיבה", אמר סימוני בשימוע. "החלטתי גם לנסות. החלטתי שאני שם כיפה, כיפה חסידית. ביום שבאתי איתה לבנק, כולם היו בשוק והסתכלו עליי, שני המנהלים אמרו לי לשים כיפה קטנה יותר, 'סרוגה'. תשחק עם העולם החילוני וגם תהיה דתי'".

"מאותיו יום הרגשתי בודד במערכה. 3 אנשים יושבים ולא עושים דבר, ואני עושה את העבודה שלהם והם לא עוזרים לי".

אחד מנציגי הבנק אמר לסימוני במהלך השימוע כי הסיבה לכך שרוצים לפטר אותו מעבודתו היא אחרת ממה שהוא מציג. "עם כל הכבוד, ברמה האישית, אתה בוחר לאחר לעבודה, לא להגיע, אתה לא טורח להתקשר למנהלים להודיע שאתה מאחר או לא מגיע".

נציג ועד העובדים בבנק ישראל, דוד ואזנה, שהיה שותף בשימוע אמר: "אני משמש בתפקיד 3 קדנציות ואיני רואה מקום לפטרו. במקרים קיצוניים הצלחנו להשיב עובדים לתפקידיהם ובלבד שיסיימו שלוש שנים. אני מבקש להתחשב בעמדות הנגיד ולהתחשב באדם שומר תורה ומצוות".

"אנו נשקול בכובד ראש את מה שנאמר פה ונחזור אליך", נאמר לו בסיום.

כאמור, הבוקר, הוא קיבל את מכתב הפיטורים בו נכתב:

לאחר פיטוריו של סימוני הבוקר אמר בתגובה יו"ר הועד, דוד ואזנה ל'בחדרי חרדים': "אני צועק כבר 3 שנים: 'פה מתקבלים רק כיפות סרוגות'. כל מי שמגיע לכאן כחרדי, אני ממליץ לו: 'תחליף כיפה אם אתה רוצה להתקבל לעבודה". יש רק עובד חרדי אחד כאן. וההוכחה הגדולה לכך התקבלה היום".

בבנק ישראל דחו את הטענות ואמרו כי העובד פוטר בשל חוסר שביעות רצון ואכזבה מאיחוריו והעדרותיו מהעבודה ללא כל תיאום מראש.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}