כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המוכס נדהם: היהלומן 'הבריח' עשרות יהלומים

יהלומן חרדי מוכר מירושלים חזר בערב חג השבועות מארה"ב • פקיד המכס עצר אותו לתשאול, וגילה עשרות יהלומים • השופט דחה את טענת הפרקליטות - והבוקר הוא טס לאנטוורפן

יהלום יקר ערך. צילום ארכיון: יעקב נחומי
יהלום יקר ערך. צילום ארכיון: יעקב נחומי

צ'ה', סוחר יהלומים ידוע וחבר בורסת היהלומים ברמת-גן, המתגורר בירושלים, נתפס בערב חג השבועות על ידי רשויות המס בנמל התעופה בן גוריון, כשבתיקו האישי יהלומים בשווי חצי מיליון דולר.

איש העסקים החרדי הגיע בטיסה ישירה מארצות הברית, לאחר שבוע של עבודה במהלכו קיים תערוכת יהלומים בלאס וגאס.

לאחר שירד מהמטוס ועבר את ביקורת הדרכונים, תיכנן לגשת למסלול האדום, שם רצה להצהיר על הסחורה שבבעלותו. החוק הישראלי קובע, כי אין מכס על יהלומים מיובאים, והיהלומנים עוברים הליך קצר ברשויות המכס בדרכם הביתה. באותה טיסה חזר גם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ונוסעי המטוס עקבו אחר פמליית האדמו"ר שיצאה מהנמל.

גם מיודענו, איש העסקים, עקב אחרי האדמו"ר שפסע במסלול הירוק, שם תיכנן להצהיר על הסחורה שהביא לארץ. כשניגש לפקיד בכדי להצהיר על הסחורה, אמר לו הפקיד: אני קראתי לך. אתה ניסית להסתיר את העובדה שהבאת יהלומים. איש העסקים ניסה להסביר, כי אין לו שום רווח בזה שאינו מצהיר, מחמת העובדה שאין מכס על יהלומים - אך לשווא.

כששוחח עם ראש המכס, הסביר לו כי באם לא יצהיר על היהלומים, הרי שלא יוכל למכור אותם בארץ, והמחשבה שניסה להבריח יהלומים – מטופשת לחלוטין. אך מאום לא עזר, ורשויות המכס קבעו לו משפט ליום שני האחרון.

במשפט ביקשה הפרקליטות לאסור על איש העסקים את היציאה מהארץ, אך בית המשפט סירב לאשר את הבקשה, ואיש העסקים יצא בשעות הבוקר לאנטוורפן, לצורך עסקיו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}