כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'ספר המיליון' הוכנס לסאטמר בשבועות • תמונות

בעיצומו של חג השבועות חגגו חסידי מהרי"י מסאטמר את הכנסת ספר התורה של בעל ה'דברי חיים' מצאנז, שנרכש תמורת סכום אגדי • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד בלעדי

האדמו"ר עם ספר התורה
האדמו"ר עם ספר התורה

בעיצומו של חג השבועות הוכנס ספר התורה העתיק של האדמו"ר בעל ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, על ידי נכדו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. ספר התורה נקנה על ידי הנגיד שמואל זופניק, וניתן במתנה לאדמו"ר לפני מספר חודשים.

עוד בנושא:
'ספר המיליון' הגיע לבית האדמו"ר • תמונות
האדמו"ר התקשר - והנגיד רשם צ'ק • הסכום: מיליון דולר

לרגל המאורע לבשה וילאמסבורג חג. קירות הרחובות קושטו בשלטים לכבודה של תורה, ובסמוך לבית המדרש הוצבו מחסומים. הרחוב בו מתגורר האדמו"ר נחסם לתנועה.

התהלוכה יצאה מיד בתום אמירת 'הלל' מביתו של האדמו"ר ברחוב בעדפארד. כשהגיע ספר התורה לרחוב ראדני, לקח האדמו"ר את הספר לידיו, ורקד עמו שעה ארוכה, שברקע שרים החסידים את ניגון ההקפה השישית.

עסקני החסידות דאגו לבנות עירוב מיוחד מסביב לרחובות בהם צעדה התהלוכה, זאת לאור ה'חומרה' הנהוגה בסאטמר, לפיה לא מטלטלים ברשות הרבים אפילו ביום טוב.

אחד מחסידי סאטמר תיאר את ההתרגשות בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "כשהאדמו"ר קרא את עשרת הדיברות כשקולו חנוק מבכי, כל הקהל רעד. זה היה חג מיוחד. כולם התרגשו שספר התורה העתיק חזר לנכד, והשמחה וההתרגשות שלטו בעירבוביה".

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}