כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

טרגדיה: בן 22 נפטר מדום לב - ביום הברית של בנו בכורו

אופיר שלמה הרוש ז"ל, אברך בן 22, נפטר מדום לב • היה אמור להכניס היום בברית את בכורו • חובש: "ביצענו החייאה 45 דקות" • הגר"ע: הברית לאחר ההלוויה

אופיר שלמה הרוש ז"ל ביום חתונתו; באדיבות 'צילומית 2000'
אופיר שלמה הרוש ז"ל ביום חתונתו; באדיבות 'צילומית 2000'



טרגדיה קשה באשדוד: אופיר שלמה הרוש ז"ל, אברך חרדי, כבן 22, נפטר הבוקר (ג) מדום לב, לאחר החייאה ממושכת, ברחוב רב חיסדא ברובע ז באשדוד. מדובר באב טרי, שהיה אמור להכניס את בנו בכורו בבריתו של אברהם אבינו.

יוסי צמח, חובש, מתנדב זק"א, מספר ל'בחדרי חרדים': "האברך התעורר בבוקר, חש ברע והתמוטט בפתאומיות, ללא כל סיבה מוסברת. כוחות ההצלה ומד"א הוזעקו למקום.

"הגענו למקום הנמצא סמוך לביתי. מצאנו אותו מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה. התחלנו לבצע החייאה, שנמשכה 45 דקות, יחד עם צוות נט"ן, בסופה, רופא שהוזעק למקום קבע את מותו".

מדובר באברך שהגיע להוריו באשדוד למשך השבת, לקראת הברית של בנו שתתקיים היום. "זו טרגדיה גדולה", אומר החובש. "במקום לחגוג בשמחת בנו הראשון, כולם יושבים 'שבעה', אחרי שמונה ימי מילה.

"התחושות של המשפחה מאוד קשות. הם מאוד מאופקים אמנם, אך הצער פשוט בלתי נסבל.

"בני המשפחה סיפרו כי האברך ז"ל קם הבוקר, סמוך לשעה 7, והחל בהתרגשות בהכנות לקראת הברית. המנוח ביקש מהוריו: 'אל תזמינו הרבה אנשים לברית'".

מאיר, מתנדב 'איחוד הצלה דרום' מצוות אשדוד: "במהלך ההחייאה היו בבית היו כל בני המשפחה, הורים, סבא, אחים אחיות ואשתו. בני המשפחה אמרו פרקי תהילים ובכו. הטראגדיה היא נוראה, במקום לחגוג את שמחת הברית הראשונה עם בני המשפחה, נצטרך ללוות אותו לבית הקברות".

"התרגש מאוד בלידת בנו בכורו"

אמש (ב') חגגו בני המשפחה את הסעודה המתקיימת ערב קודם הברית. "השמחה הייתה גדולה", אמר אחד מבני המשפחה. "מדובר בטראומה ובטרגדיה שהעיר אשדוד התעוררה אליה הבוקר, אנחנו לא מעכלים", הוסיף בצער.

בהוראת הגר"ע יוסף, הברית תתקיים לאחר הלוויה. הלוויה בשעה 3 בבית העלמין באשדוד.

"אני בדרך למשרד הבריאות לקבל אישור קבורה", אומר ל'בחדרי חרדים', אבי דרעי, מפקד זק"א לכיש. "מדובר באברך צעיר ירא שמים, אברך כולל עדין, שהתרגש מאוד בלידת בנו בכורו. אמש, ישב יחד עם חכמים ורבנים עד לשעת לילה מאוחרת ולמדו.

"לדאבונינו הבוקר הוא התמוטט ונפטר מדום לב, כנראה מהתרגשות. לאחר מספר שיחות עם מפקדי המשטרה הם ויתרו על נתיחת המת כשהבינו את רגישות הדברים. זה אסון שהפעוט נכנס לברית סמוך לאביו שכשהוא אינו בחיים".

הרב יורם אברג'ל מנתיבות, רב המשפחה, הורה לקיים את הברית עוד לפני הקבורה, כשסב הפעוט, אבי האם, משמש כסנדק.לאחר התייעצות עם הגר"ע יוסף הוחלט לקיים את הברית לאחר ההלוויה.

האברך הוא אופיר שלומי הרוש ז"ל מירושלים, בן הרב מקסים הרוש יבדלחט"א. לאחר נישואיו עבר להתגורר בשכונת רמות בירושלים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}