כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

התרגיל השחור: כך הבריח בן גביר את מתרחצי 'גורדון'

'הצפונים' תומכים בעובדים הזרים? בן גביר לימד אותם לקח • 40 סודנים נלקחו על ידי פעילי הימין לבריכה היוקרתית - חינם אין כסף • והמתרחצים התל-אביבים? נמלטו

בריכת גורדון על חוף ימה של תל אביב. צילום: יח"צ
בריכת גורדון על חוף ימה של תל אביב. צילום: יח"צ

הפעילות האחרונה של פעילי הימין תוכננה כמו מבצע צבאי. המטרה הייתה ברורה: להרגיז את ה'צפונים' המתגוררים בתל אביב.

האמצעי? מקורי במיוחד: 40 סודנים שנלקחו מהתחנה במרכזית בתל אביב.

הלוקיישן: בריכת השחיה היוקרתית גורדון, הממוקמת על חוף ימה של תל-אביב.

פעילי הימין - ח"כ מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, המוכרים לנו מאין-ספור אירועים, החליטו להסלים את המאבק בנוכחות העובדים הזרים בדרום תל אביב. העובדים זוכים לגיבוי מיפי נפש הדורשים להשאירם בארץ, ופעילי הימין החליטו להעלות שלב במאבק, ולהוכיח כי הצביעות חוגגת דווקא במעוזים הגדולים של 'לוחמי החופש'.

ההכנות לקראת האירוע התנהלו בקפדנות: בסוף השבוע התקשר בן ארי בעילום שם לקופת הבריכה, ובדק כי המקום פתוח ביום ראשון אחר הצהריים. לאחר שקיבל אישור, הודיע כי קבוצה של ארבעים צעירים יבואו לבריכה בשעות אחר הצהריים.

עובדת הבריכה אישרה את בואם, והשיחה הוקלטה.

במקביל, שכר איתמר בן גביר אוטובוס, ופעילי הימין הצעירים נשלחו לשוק מחנה יהודה בירושלים, כדי לרכוש 50 בגדי ים וגם כדור ים אחד.

אתמול (א) בשעות הצהריים המוקדמות הגיעו שלושה פעילי ימין צעירים - אלכס אוסטרובסקי, דניאל גלעד וחנה חנניה - לתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, ובפיהם הצעה מוזרה: כל עובד זר שיסכים לעלות לאוטובוס יקבל חמישים שקלים, כניסה לבריכה ובגד ים במתנה.

יותר ממאה מסתננים, כולם מאריתראה וסודן, התקבצו סביב פעילי הימין כדי להבין על מה המהומה, ולבסוף הסכימו כארבעים מהם לעלות על האוטובוס, ולצאת לעבר אחד הסמלים של תל אביב הדשנה.

עשרות המתרחצים שמקפידים להגיע מדי יום לבריכה היו המומים למראה הקבוצה, שהורכבה מנערי גבעות וממהגרים סודנים ואריתראים. בתחילה, אחד השומרים שעמד בכניסה ניסה למנוע מהם את הכניסה, ואמר להם: "אין לכם בגדי ים". אבל אז שלף בן גביר את שק בגדי הים והחל לחלק: בגד ים לכל פועל.

הקבוצה נכנסה, ורבים מהמתרחצים מיהרו להימלט מהמקום.

ח"כ בן ארי אומר: "רצינו לעשות תמונת ראי לצפון תל-אביב. דרום תל-אביב היא החצר האחורית של מדינת ישראל, וכאן בצפון יושבים מורמים מעם. החלוקה צריכה להיות שווה - מסתננים אצל כולם, לא רק בשכונת התקווה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}