כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'הרב המברך' נשלח לכלא • העוון: לא 'עישר' את הכספים

רב מוכר מבני ברק נשלח לרצות 10 חודשי מאסר בפועל לאחר שלא שילם מיסים על הכסף שהרויח מברכותיו • בעבר ריצה הרב עבודות שירות • אז כמה כסף הוא 'עשה' מהברכות?

מתחננים לישועה. צילום: יעקב נחומי
מתחננים לישועה. צילום: יעקב נחומי

רב מוכר בן 54 מבני ברק נשלח הבוקר (ב') לרצות עונש בן 10 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשים על תנאי וקנס בן 30 אלף שקלים. כל זאת לאחר שהורשע בהעלמת מס בסכום של לפחות 35 אלף דולר.

לטענת התביעה, הרב נהג 'לגבות' מהבאים אליו להתברך סכומי כסף נאים, אך שכח משום מה לדווח עליהם למס הכנסה.

בהמשך הואשם הרב בכך שהציע שוחד לחוקריו ברשות המיסים תמורת סיום החקירה נגדו. בשל הצעה זו כבר ריצה 'הרב' עונש של ביצוע עבודות שירות.

השופטת דניאלה שריזלי מבית משפט השלום בתל אביב ציינה בפסק הדין כי "התנהלותו של הנאשם הראתה כי הוא אינו מתחרט על מעשיו. היפוכו של דבר: הוא נהג בהתחכמות ובעורמה, הוא כפר במיוחס לו בביהמ"ש למרות שהוכח כי בחקירתו הודה במעשים".

כבר בתחילת מאי הורשע הנאשם המשמש גם כמנהל כולל בבני ברק ואב ל-12 ילדים בביצוע עבירות של שימוש במרמה בכוונה להתחמק מתשלום מס.

בהכרעת הדין נקבע כי הוכח באופן חד משמעי שהנאשם עסק בשנים הללו בעיסוק נוסף שעיקרו 'תיקון' והענקת עצות למאמיניו ולמשחרים לפתחו.

עוד נקבע כי הנאשם גבה תשלומים תמורת שירותיו אלה והפיק הכנסות של עשרות אלפי שקלים, ואולם, הוא לא דיווח לנציגי המס על עיסוקו והכנסותיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}