כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

איסור חל על איסור • זייף תעודות - והעלים הכנסות

תושב ירושלים נשלח לכלא ל-3 שנים לאחר שהורשע בהעלמות מס בסך שמונה מיליון דולר • העסק המניב: זיוף תעודות אקדמאיות ומכירתם לאנשים לשם העלאת משכורתם

עסק מעבדות הזיוף. צילום אילוסטרציה
עסק מעבדות הזיוף. צילום אילוסטרציה

בבית משפט השלום בירושלים גזרה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ על תושב העיר, 3 שנות מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס כספי בסך 200,000 שקל, בנוסף, על כל אחת מהחברות שבבעלותו - שטרודל נקודה קום בע"מ ו"אי סרווט בע"מ" - הוטל קנס בסך של 50,000 שקל.

הנאשם באמצעות החברות שבבעלותו, ניהל עסק של זיוף ומכירת מסמכים הנחזים כדיפלומות ותארים אקדמיים של אוניברסיטאות שונות ברחבי העולם, כאשר התעודות נמכרו תמורת כסף בלי שהיה ביניהם לימוד או תוכן כלשהו.

הנאשם העלים מרשות המסים את העסק בכללו, בנוסף גם לא ניהל פנקסי חשבונות, לא הנפיק תלושי שכר לעובדיו ולא ניכה מס במקור משכרם, בכך נגרעו מהם זכויותיהם הסוציאליות.

כתב האישום מייחס לנאשם הכנסות של כ-8 מיליון דולר בשנים 2003-2006.

בנוסף הורשע הנאשם בעבירות איומים והפרת הוראה חוקית בכך שאיים על עובדיו ושוחח איתם בניגוד לתנאי שחרורו ממעצר.

לדברי השופטת "הנאשם הפעיל לאורך שנים מערכת שכולה שקר ומצגים כוזבים. באמצעות מערכת זו הנפיקו הנאשמים מסמכים הנחזים כאישורים על תארים ולימודים, כאשר בפועל אין מאחוריהם דבר מלבד בצע כסף. לא רק התעודות עצמן כי אם מוסדות הלימוד, כולם היו כוזבים ולא התקיימו כלל במציאות. על מנת לאפשר שימוש יעיל בתעודות אלו... נבנה יקום מקביל, עולם שלם שכולו כזב, בעלי תפקידים שונים באוניברסיטאות ובמוסדות האקדמיים, שכתבו מכתבים, המלצות וגיליונות ציונים, כאשר כל אלה לא היו ולא נברא ואפילו משל לא היו.

"מענה קולי העביר את הפונים למשרדיהם של הנאשמים, שם טופלו הפניות על ידי עובדיו של הנאשם, שאף הציגו את עצמם בכזב תוך התחזות לאחרים. הוקמו אתרי אינטרנט מיוחדים, הנחזים כאתרי המוסדות האקדמיים ואף כאתרים הדנים במוסדות אקדמיים, על מנת לתמוך במצג השווא ולחזקו..."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}