כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'שטעל זיך אפ!' • הכירו: שוטרי התנועה החרדים

הכירו את 19 שוטרי התנועה החדשים - יוצאי ישיבות וכוללים • התנאים: שיעור גמרא יומי, הפרדה מלאה ומזון כשר למהדרין • סגן רב המשטרה: "הכל באישור רבנים"

להתראות בכביש. השוטרים
להתראות בכביש. השוטרים

לראשונה גויסו אל שורות משטרת ישראל 19 אברכים יוצאי ישיבות וכוללים, המשולבים בימים אלו באגף התנועה במסגרת שירות החובה (שח"מ). בתום הכשרתם המקצועית, ימלאו השוטרים מגוון תפקידים במרכז פניות נהגים ארצי בירושלים.

מדובר במחזור הראשון שגויס אל המשטרה כחלק מפרויקט שח"ר (שילוב חרדים) - מודל שירות צה"לי ממנו הועתקו עקרונות ההפעלה במטרה לחבר בין המשטרה כארגון לאומי לבין המגזר החרדי תוך מתן חלופה לשירות הצבאי, לצד חשיפה ושילוב אוכלוסיה זו במעגל התעסוקתי במשטרת ישראל.

המשטרה קידמה תהליכי קליטה ושירות ייחודיים למגזר זה אשר פותחו ע"י צוות מקצועי בו חברים: רמ"ח תכנון ופיתוח באגף התנועה – נצ"מ אלכס פרלמן, ראש מדור אוכלוסיות מיוחדות באגף משאבי אנוש - סנ"צ יעל עמר וסגן הרב הראשי של המשטרה - סנ"צ משה גפני.

כאמור, פיתוח תהליכי הקליטה והשירות נועדו לאפשר לשוטרים האברכים לשרת בתנאים המותאמים לדרישות ההלכה ובכלל זה - שירות במסגרת נפרדת לחלוטין בה משרתים גברים בלבד, מערך הסעדה מיוחד של מזון כשר למהדרין (גלאט) וכן יזכו לשיעור גמרא יומי קבוע.

סגן רב המשטרה סנ"צ משה גפני ציין כי זכינו לברכתם של רבנים בקידום ויישום הפרויקט ובליוויים הצמוד, שהרי בגוף כמשטרת ישראל שהינו "משטרת העם" - משרתים בנים מכלל מגזרי האוכלוסייה ומן הראוי שיצטרפו אל מעגל זה גם בני המגזר החרדי, שביכולתם לתרום רבות ולהשתלב בכל מעגלי העשייה והתרומה למדינת ישראל, ולהיות גם ממשק מאחד ומחבר בין כל הפלגים בעם, ובמיוחד בין המגזר החרדי למשטרה.

ראש אגף התנועה ניצב ברונו שטיין ערך שיחה עם המגויסים החדשים הנמצאים כאמור בהשתלמות במרכז ההכשרות של האגף וציין כי הוא רואה בפרויקט זה "סנונית ראשונה" ומקווה שבעקבותיה יבואו ויתגייסו חרדים נוספים למעגל העשייה הרחב של משטרת ישראל, וכי השוטרים החרדים החדשים יהוו "גשר של ממש" בין המשטרה למגזר זה.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}