כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שבת חמה בביתר • החשמל נותק - הרבנים אסרו לתקן

תושבי גבעה B בביתר גילו בצהרי יום שבת: החשמל נותק • הרבנים פסקו: אסור לתקן בשבת, למרות שהתיקון יתבצע רק ביום א' • "הצ'ולנט היה קר והסודה חמה"

ביתר עילית. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
ביתר עילית. צילום: ארכיון בחדרי חרדים צילום: ארכיון בחדרי חרדים

בשעות הצהריים המוקדמות של שבת קודש, גילו תושבי גבעה B בביתר, כי החשמל בביתם קרס. השכנים הלכו האחד לרעהו, על מנת להעביר את סירי הצ'ולנט הלוהטים, אך לחרדתם גילו כי החשמל באזור כולו נותק.

לאחר שעות ארוכות הבחינו תושבים ברכבים של חברת החשמל, העושים דרכם לשכונה, בכדי לטפל בתקלה.

מספר תושבים ערניים פנו לרבני העיר, ודיווחו להם כי חברת החשמל עומדת לתקן, בעיצומו של יום השבת, את התקלה. רבני העיר הזעיקו את פראג' - קצין הביטחון הדרוזי של העיר, ו'הגוי של שבת' המיתולוגי, על מנת לבקש ממנו להודיע לעובדי חברת החשמל, שלא יתקנו את הטעון תיקון בשבת.

בתגובה אמרו הטכנאים כי אם לא יבצעו את מלאכתם בשבת, יבואו בשנית רק ביום ראשון. רבני העיר הודיעו כי למרות זאת אין שום היתר לטפל בתקלה בשבת. עובדי חברת החשמל עזבו.

דקות לאחר צאת השבת, החל מו"מ קדחתני בין קברניטי העיר להנהלת חברת החשמל.

ראש העיר ביקש לבוא ולטפל בתקלה בדחיפות. הוא הסביר כי האזור שוקק בילדים קטנים, וחוסר בחשמל פירושו סכנת נפשות של ממש. הנהלת חברת החשמל עיקמה את אפה, אך לאחר מו"מ קדחתני נשלחו עובדי החברה על מנת לטפל בתקלה.

אחד התושבים מספר ל'בחדרי חרדים' על השבת: "הלך לי ציוד של מאות שקלים. הבשר התקלקל. הצ'ולנט לא היה חם, והסודה של אחרי הצ'ולנט גם לא הייתה משהו. אבל אם זכינו לקיים שבת כהלכתה, הרי שזה גובר על הכל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}