כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תהלוכה ירושלמית: שוטרים, מפגינים ויואליש קרויס עצור

ההפגנות חזרו לקרתא: 150 מפגינים הגיעו למחות על פתיחת החניון בשבת • המשטרה עצרה את קרויס, שדרש ללכת רגלית לבית המעצר • "זה היה מכוון", מספרים המפגינים

תהלוכת מעצר. צילום פלאש 90
תהלוכת מעצר. צילום פלאש 90

המהומות ב'קרתא' נמשכו גם השבת: כ-100 מפגינים הגיעו למחות נגד חילול השבת בחניון קרתא בירושלים.

המפגינים הגיעו בשעה 17:30 לרחוב הנביאים ושם החליטו להמשיך לכיוון החניון עצמו דרך רח' יפו. בין המפגינים נכח יואליש קרויס – קמב"ץ 'העדה' שאחראי להפגנות בשבועיים האחרונים לרגל ציון שנתיים למחאות נגד פתיחת החניון בשבת.

קרויס שצעד בשולי הדרכים, הבחין כי רכב משטרתי מסוג מאזדה 2 עוקב אחריו. אחד מהמשתתפים בהפגנה מספר ל'בחדרי חרדים': "הלכתי ליד קרויס, וראינו את שלומי טובול – קצין ממשטרת ירושלים, עוקב אחרינו. החלטנו ללכת בדרך צדדית, אך הקצין המשיך לעקוב אחרינו. זה היה נראה כאילו הוא קיבל הוראה מלמעלה".

כשהקבוצה הגיעה לחניון, עמד שם מפקד המרחב אלי כזרי. "היה למפקד מבט שאמר: 'קרויס אנחנו נטפל בך', מספר המפגין ל'בחדרי חרדים'.

לא עברו מספר דקות, ומספר שוטרי מג"ב עצרו את קרויס. קרויס הסביר לשוטרים כי הוא לא יכול להיכנס לניידת, ואם הם רוצים לעצור אותו, מוטב יעשו אם ילוו אותו רגלית למגרש הרוסים שנמצא בקירבת מקום.

השוטרים שהבינו כי הויכוח יגרור הפגנה אלימה, הסכימו לדרישה של קרויס, וליוו אותו יחד עם עוד מפגינים רבים אל מגרש הרוסים, שם הוא נעצר.

שעה קלה לאחר צאת השבת, שוחרר קרויס לביתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}