כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אומן, אומן כל השנה • מה צפוי לנו השנה?

החלה ההיערכות לראש השנה תשע"ב בעיירה אומן שבאוקראינה • אלפי מתפללים חדשים צפויים להצטרף לרבבות, בעקבות ההקלות שבכניסה למדינה • 'בחדרי חרדים' עושה סדר

שער הציון באומן צילום: חיים שפירא
שער הציון באומן צילום: חיים שפירא

בפעם הראשונה מאז החלו הנסיעות לאומן לאחר קריסת השלטון הקומוניסטי, הושגה פריצת דרך ביחסים עם השלטון האוקראיני.

השנה הוקמה לראשונה ועדה משותפת לחסידות ברסלב והשלטון, שתפעל כגוף אחד להכנת התשתית לקליטת רבבות העולים הצפויים לנסוע לאומן בראש השנה הקרוב.

במהלך החורף האחרון הודיעה ממשלת אוקראינה על ביטול הצורך בוויזות עבור ישראלים המבקרים באוקראינה. לצעד דרמטי זה צפויות השלכות מרחיקות לכת על מספר הנוסעים לאומן, בפרט בימי ראש השנה.

את המהפכה הצפויה כבר קיבלו הנוסעים לאומן בחג השבועות האחרון, כאשר חסידים רבים ניצלו את היעדר הצורך בויזה וההוזלה הכספית כדי לנסוע לאומן לחג.

ב'מרכז ברסלב העולמי', הצופה עלייה משמעותית עוד יותר בימי ראש השנה, נערכים כבר עכשיו לקדם את פני רבבות העולים, בנוסף לאלפים הצפויים להצטרף אליהם השנה.

כחלק מהיערכות התקיימה בחודשים האחרונים סדרה מקדימה של מגעים עם בכירים בממשל האוקראיני ועם מושל מחוז צ'רקס (שבו נמצאת העיר אומן), מר סרגיי טולוב. במגעים עורבו אנשי משרד החוץ הישראלי וכן כל ראשי המשרדים בעיריית אומן, בהם כמובן ראש העיר עצמו.

לאחר שנים שבהן היחסים עם שלטונות אוקראינה נשאו אופי של משא ומתן, הבינו סוף סוף בדרגים הגבוהים ביותר של השלטון האוקראיני כי הנהירה ההמונית לאומן היא בעלת פוטנציאל עצום להתפתחות הכלכלה והתיירות באוקראינה.

כתוצאה מכך הוחלט בשנה האחרונה על שינוי מדיניות כולל בכל הנוגע לנושא אומן והעלייה השנתית של חסידי ברסלב. כפי שהתברר לאחר מכן, בקביעת המדיניות החדשה היה מעורב אישית נשיא אוקראינה עצמו, ויקטור ינוקוביץ'.

התוצאה המעשית של שינוי מבורך זה הייתה הקמת ועדה מכינה מיוחדת לאירועי ראש השנה הקרוב, בסמכות ממשלתית, שתורכב מנציגי חסידות ברסלב והפקידות הרלוונטית במוסדות השלטון השונים.

מתוקף סמכותה הרשמית של הוועדה, יתבקשו השנה כל הגופים הפועלים בתחומי האירוח באומן, כגון מארגני הנסיעות, הארוחות והלינה, וכן ראשי הקהילות הגדולות, ליידע את הוועדה על הפעילות המתוכננת כדי לזכות בשיתוף פעולה ממשלתי ולמנוע מצבים של חוסר תיאום.

ב'מרכז ברסלב העולמי' אומרים ל'בחדרי חרדים', כי זו הדרך היחידה להבטיח התנהלות חלקה בראש השנה הקרוב, שבו כאמור צפויה הנהירה ההמונית לאומן לרשום שיא חדש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}