כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חרדי נגד הלשכה • "תפסלו את בחינות ההסמכה"

גיא ניומן, עורך דין חרדי, הגיש תביעה לבית המשפט לפסול את בחינות לשכת עורכי הדין • הסיבה: אחוז הנכשלים הגבוה • הטענה: ראש הלשכה רוצה לצמצם את מספר העו"דים

טקס קבלת תואר עו"ד. צילום ארכיון
טקס קבלת תואר עו"ד. צילום ארכיון

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום עתירה מנהלית לפסול את בחינות ההסמכה ללשכת עורכי הדין בישראל בתוספת דרישה להוצאת צו מניעה זמני לעיכוב טקס חלוקת תעודות ההסמכה לאלו שכבר עברו את המבחן.

את העתירה הגיש העו"ד החרדי גיא ניומן בעל משרד לעריכת דין בפתח תקווה. "נבחנים רבים פנו על מנת שאגיש בשמם עתירה מנהלית לפסילת הבחינה", הוא מספר ל'בחדרי חרדים'. "היו כאן שיקולים פסולים בבדיקות של המבחן", הוא מסביר.

על פי העתירה, בחינות ההסמכה שנערכו למתמחים אינן עומדות בהגדרה שנקבעה בפסיקה: שתהא לכל שאלה תשובה אחת נכונה בלבד ושלוש תשובות שגויות - כפי הנוהג המקובל במחוזותינו בניסוח מבחן "אמריקאי".

אחת הטענות העיקריות עליהן מתבסס עו"ד ניומן היא הטענה כי בפסילת הנבחנים ישנו אינטרס של ראש לשכת עורכי הדין והמתמודד מולו לשים כיעד את חסימת שערי מקצוע עריכת הדין. כהוכחה לכך מביא עו"ד ציטוט מתוך כתבה בעיתון 'הארץ'.

תחת הכותרת: "ערב הבחירות המתמודדים ליו"ר לשכת עורכי-הדין מחליפים מלהומות", נכתב בדבריו של הראש המכהן כי "הגידול של 3,000 עורכי דין כל שנה חייב להיפסק, אני אפעל בכל כוחי עם המנגנונים של הלשכה על מנת שהדברים האלה ישתנו, על מנת שהלשכה תציב זאת כיעד מספר אחת ולא שמונה או עשר"

"בבחינה נכשלו 34% מהנבחנים", מספר ניומן. "זהו נתון מופרך וגבוה ללא פרופורציה ממכסת הנכשלים במועדים המקבילים בשנים האחרונות".















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}