כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תג מחיר? הצתה סמוך למסגד ברמאללה

צמיג הוצת הלילה ליד מסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר, לא הרחק מרמאללה • כוחות הביטחון חושדים: מתיישבים ביצעו המעשה כחלק מפעולות "תג מחיר"

מסגד שהושחת בפעולת 'תג מחיר'. צילום: ארכיון
מסגד שהושחת בפעולת 'תג מחיר'. צילום: ארכיון

צמיג הוצת הלילה ליד מסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר, לא הרחק מרמאללה. כוחות הביטחון העלו חשד כי מתיישבים ביצעו את המעשה, כחלק מפעולות "תג מחיר".

המנהל האזרחי, צה"ל והמשטרה פתחו בחקירת האירוע, שבוצע לפי החשד כנקמה על פינוי המאחז עלי עין בשבוע האחרון, במהלכו נפצעו שישה שוטרי מג"ב וחמישה אזרחים.

בהמשך לעימותים עם פינוי המאחז, הושלך בקבוק תבערה שגרם להצתת רכבו של מפקד משטרת בנימין, סגן ניצב יורם אקוע. לאחר המקרה עצרה משטרת מחוז ש"י חמישה צעירים, בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק התבערה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר לגנות בחריפות את הצתת המסגד. הוא ציין כי הוא מקווה שהמציתים אותרו בהקדם ויבואו על עונשם. "זהו מעשה נפשע שבא במטרה לעורר פרובוקציה. מדינת ישראל שמה לה לדגל את כיבוד חופש הדת והפולחן ותפעל בנחרצות נגד כל מי שיפגע בעקרון זה".

גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה בחריפות על ההצתה. "הצתת המסגד היא פשע המנוגד לערכים היהודיים ולציונות. יש לטפל בפורעי החוק במהירות וביד קשה", אמרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}