כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הקרב על הגבולות • הסורים: 11 הרוגים וכ-200 פצועים מירי צה"ל • שידור חי

אלפי סורים מפגינים בגבול הצפון ב'יום הנכסה' - ניסו לחתוך את גדר התיל • הסורים מדווחים: 11 הרוגים ו-200 פצועים מירי של צה"ל • מהומות גם ביהודה ושומרון ובצפון עזה • צפו בשידור חי מהעימותים ברמת הגולן

נלחמים על הגבולות ב'יום הנאכסה', צילום: פלאש 90
נלחמים על הגבולות ב'יום הנאכסה', צילום: פלאש 90

עימותים בגבול הצפון: הטלוויזיה הסורית מדווחת כי 11 מפגינים נהרגו ולפחות 200 נפצעו, כאשר מאות אזרחים סורים ניסו לחצות את הגבול באזור מג'דל שמס.

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ירו באוויר ולעבר פלג גופם התחתון של המפגינים, בניסיון למנוע הסתערות המונית לעבר הגדר.

עוד בנושא:
דקות לפני, הזהיר נתניהו מפריצת הגבול
כוננות שיא • צה"ל נערך לאורך גבול הצפון

על אף הדיווחים כי בסוריה בוטלו התהלוכות לעבר הגבול, כ-500 אזרחים סורים הגיעו ל"גבעת הצעקות" והתאספו מאחורי תעלה שחפר צה"ל כ-20 מטר מהגבול, לאחר אירועי "יום הנכבה" לפני שלושה שבועות.

כ-200 מפגינים ניסו לחצות את התעלה ולהגיע לגדר, אולם צה"ל מנע זאת מהם על ידי ירי לעבר פלג גופם התחתון. לאחר מספר ניסיונות לחצות את התעלה נראה כי המפגינים נסוגו אחורה. כשלושים מפגינים מצדו הישראלי של הגבול קוראים קריאות עידוד לעבר האזרחים הסורים.

למרות הדיווחים על הרוגים בכלי התקשורת הסורים, צה"ל לא מאשר שנהרגו מפגינים בתקרית.

עשרות מפגינים סורים הגיעו גם לאזור מעבר הגבול בקונייטרה, וחיילי צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע מהם להגיע לגדר.

מארגני אירועי "יום הנכסה" בלבנון, ביטלו את התהלוכות שתוכננו להתקיים לעבר הגבול עם ישראל ולכן עד כה לא נרשמו עימותים במארון א-ראס, שהיתה נקודת חיכוך ב"יום הנכבה". בעוד שצבא לבנון מנע כל התקרבות של מפגינים פלסטינים אל גדר המערכת, וכך למעשה בוטלו שם ההפגנות, בגבול סוריה הניחו השלטונות הסורים למאות המפגינים להגיע עד הגדר באזור מג'דל שמס וקונייטרה.

במקביל, מפגינים מתאספים ליד גדר המערכת באזור בית חנין בצפון רצועת עזה, אך כרגע אנשי החמאס במקום מונעים התקרבות של המפגינים עד הגדר עצמה. בנוסף, ביהודה ושומרון נרשמו עימותים קטנים יחסית בין צה"ל לבין מפגינים בקלנדיה שבצפון ירושלים ובבקה אל שרקייה.

לרגל "יום הנכסה" לציון 44 שנה לפרוץ מלחמת ששת הימים, צה"ל הכריז על כוננות בשלושת הפיקודים המרחביים, בשל פוטנציאל למהומות סביב רצועת עזה בדרום, בגדה המערבית ובגבולות לבנון וסוריה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}