כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לאחר חילוץ ס"ת: הבעלים של 'פרטנר' מציע לתקן • בלעדי

ספר תורה שנשבה בידי בישוף מכנסייה בבית לחם - הוצע למכירה בסכום עתק • הרב אבי זרקי נועץ בהגראי"ל ויצא למשימה • מנכ"ל 'פרטנר' התנדב לממן את עלות התיקון

אילן בן דוב ואשתו בביתו של הרב זרקי. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
אילן בן דוב ואשתו בביתו של הרב זרקי. צילום בלעדי: בחדרי חרדים

איש העסקים והבעלים של חברת 'פרטנר', אילן בן דוב, ביקר בביתו של הרב אבי זרקי, רב צפון תל-אביב, והציע אפשרות לתקן את ספר התורה שחולץ לפני מספר חודשים מכנסייה בבית לחם.

תחילתו של הסיפור לפני יותר מחצי שנה: הרב זרקי שמע על ספר-תורה הנמצא בכנסייה בבית לחם, וכי בעלי הכנסייה דורשים סכום עתק, כדי לפדותו.

הרב גייס את הסכום ופנה לביתו של הגראי"ל שטיינמן, כדי לשאול האם מותר לו לצאת למשימה הכרוכה בסכנת נפשות, על מנת לפדות את הספר. הגראי"ל ענה בחיוב - והעניק את ברכת הדרך.

כשהוא מחופש לתייר צרפתי, מלווה ברכב של האו"ם, נסע הרב זרקי לבית לחם, שם נכנס לכנסייה. את ספר התורה מצא בתוך כספת מאובטחת, במרתף הבניין. לאחר שהכסף הועבר, הוצא ספר התורה והועבר לביתו של הרב בתל-אביב.

השבוע הגיע בן דוב לשמוע את הסיפור על חילוץ ספר התורה, והציע את האפשרות לתקן אותו - תיקון המסתכם בעשרות אלפי שקלים.

הרב זרקי מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אילן היה אצלי בבית ושמע את הסיפור על הצלת ספר התורה, הוא מאוד התפעל והתרגש. גם אשתו הביעה התרגשות רבה מהמסירות להציל את הספר, והשניים הציעו אפשרות להשקיע את עלות התיקון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}