כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בלעלוב זועמים: סטריקוב ביזו את האדמו"ר • בלעדי: המכתב המסעיר

חסידי לעלוב-בית שמש חתמו על הסכם חכירת ישיבת 'קול יעקב' מחסידות סטריקוב • שלושת חתני האדמו"ר זצ"ל - השולטים במבנה - נתנו הסכמתם, אלא שאז החלו החריקות • השבוע שלחו מספר חסידי סטריקוב מכתב לאדמו"ר: "תורה לחסידיך לא לשכור את המבנה" • הסיפור המלא

האדמו"ר מלעלוב בית שמש, צילום: יעקב כהן
האדמו"ר מלעלוב בית שמש, צילום: יעקב כהן



חסידי לעלוב – בית שמש זועמים: מכתב שנשלח לאדמו"ר מצליח להוציא משלוותם גם את זקני החסידים, שלא מאמינים למראה עיניהם.

לפני שנגיע למכתב שהצליח לעורר סערה אצל החסידים שאינם נוטים לחולל פרובוקציות על לא מהומה, ניתן הקדמה קצרה: יריבות קשה בין חצרות לעלוב – בני ברק ללעלוב – בית שמש, הביאה את האחרונים להחלטה על עזיבת בית המדרש המרכזי של לעלוב בשיכון ה', ופתיחת בית מדרש חדש.

בתחילה נדדו החסידים בין אולמות שכורים, ובתי כנסת ספרדים שלא פעלו בשבתות, אך לאחר תקופה שהביקוש לבית המדרש החסידי גדל, ביקשו החסידים לשכור משכן של קבע. לפני כשבועיים שבת האדמו"ר מבית שמש בעיר בני ברק, והחסידים שכרו את האודיטוריום העירוני בשכונת רמת אלחנן. האולם הגדול היה מלא מפה לפה, מה שזירז את עסקני החסידות למצוא מקום של קבע לתפילות החסידים.

אחד מעסקני החסידות הציע לשכור את ישיבת 'קול יעקב' השייכת לחסידות סטריקוב, הממוקמת בסמיכות לשיכון ה' בבני ברק, ולערוך שם את תפילות השבת.

חסידות סטירקוב התפצלה לאחר פטירת האדמו"ר לשתי חסידויות. את החסידות בבני ברק מנהיג רבי דוד בנדר – חתן האדמו"ר הקודם, ואת החסידות בירושלים מנהיג נכדו בכורו של האדמו"ר – רבי יעקב דן שטרן.

בראשות הישיבה עומדים שני חתניו: הרב משה שמואל שטרן (אביו של האדמו"ר מירושלים. י.כ ), והרב ישעיהו פרנקל.

מכיוון שהאדמו"ר זצ"ל לא השאיר צוואה, מתחלקים החתנים בישיבה בצורה שווה.

חסידי לעלוב שחפצו לשכור את הבניין, פנו באמצעות הגבאי המיתולוגי ר' שמחה קרקובסקי לשלושת חתניו של האדמו"ר וביקשו את אישורם לשכור את המבנה בשבתות ובימים טובים. שלושת החתנים הסכימו להצעה, ונראה היה כי חסידי לעלוב מצאו את שאיוותה נפשם.

החוזה כמעט ונחתם, אלא שאז החליטה קבוצה מחסידות סטריקוב בני ברק, להכשיל את המו"מ שעמד להגיע לסיומו. הקבוצה התקשרה לרב קרקובסקי והודיעה לו כי אין אפשרות לחתום על ההסכם בשל ויכוח המתנהל בבית דינו של הגר"י סילמן על הבעלות בבנין.

הרב קרוקבסקי שמע את החסידים, אך סירב להתרגש. הוא ידע שכל חתני האדמו"ר נתנו את הסכמתם, ומה שחושבים מספר חסידים – אין זה מעניינו.

החסידים ראו כי העסקה הולכת ומבשילה והחליטו לכתוב מכתב לאדמו"ר בעצמו. במכתב מחוצף מונים חסידי סטריקוב שמונה סיבות מדוע אין אפשרות להשלים את עסקת השכירות.

על המכתב – הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - חתומים ראשי החסידים: הרב עזריאל ליפל בנו משה ליפל והרב שאול יהודה פרידמן. במכתב הם קוראים לאדמו"ר להשפיע על חסידיו שלא יתערבו בדין התורה המתנהל בחסידות סטריקוב, ולמשוך את ידיהם משכירות הבנין.

אחד מחסידי לעלוב אומר בשיחה נזעמת עם כתב 'בחדרי חרדים' "לא יתכן שישלחו מכתב לרב'ה בסיפור שכלל לא נוגע אליו וברוב חוצפתם הגדילו לעשות שהם דורשים מהאדמו"ר למנוע מהחסידים להתערב זה חוצפה ממדרגה ראשונה"

בהנהלת ישיבת סטריקוב סירבו להגיב לתוכן הטענות במכתב ואמרו ל'בחדרי חרדים' "המכתב לא קשור אלינו ולא מענינו".

המכתב שנשלח להאדמו"ר מלעלוב בית שמש

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}