כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הגר"י יוסף: הברסלבים מתאבדים לכל דבר!

הגר" יוסף התייחס בשיעורו להסתננויות לשכם בכדי לפקוד את קברו של יוסף הצדיק • "מי שנכנס ללא אישור דינו כמתאבד לכל דבר" • ומה מגיבים המסתננים?

הגר"י יוסף. תמונת ארכיון
הגר"י יוסף. תמונת ארכיון

אירועי החודשים האחרונים בקבר יוסף גרמו לסערה רבה בימין. בשעה שצה"ל מאשר לאחרונה כניסה מצומצמת של מספר אוטובוסים לקבר מגיעה קבוצת צעירים מהימין ומפרה את הסדר בהסתננות לא חוקית לאזור שכם.

הגר"י יוסף התבטא השבוע בצורה יוצאת דופן ואמר כי הכניסה לקבר יוסף בשכם היא כמו מעשה התאבדות. התגובה של הרב יוסף מגיעה מספר ימים לאחר תחקיר צה"ל בנוגע לאירועי הקבר בשכם בו נהרג בן יוסף לבנת הי"ד.

"אסור בשום פנים ואופן להיכנס לקבר יוסף שבשכם ללא תיאום עם צה"ל. מי שנכנס ללא תיאום דינו כמתאבד לכל דבר", קבע הרב השבוע. העיתונאי ארי גלהר דיווח כי לצד האיסור להיכנס לקבר ללא אישור קרא הרב, הידוע כאיש ימין, כי על צה"ל לחזור ולשלוט בקבר.

למרות דבריו הנחרצים של הרב יוסף יש גורמים המתנגדים לדברים. בחסידות ברסלב אמרו השבוע כי הם מעריכים את הרב בבקיאותו בהלכה אך יש רבנים אחרים שחושבים ופוסקים אחרת.

עוד יצוין, כי בדיון שניהל הרב יוסף עם מתיישבים בחברון לפני כשבועיים בעניין כניסה לשכם לצורך עלייה לקבר הוא אמר להם: "עדיין לא נהייתם פוסקי הלכה ואינכם יכולים לפסוק בדיני נפשות ולהתיר לעצמכם ללכת לשכם אלא בתיאום עם הצבא וכוחות הביטחון".

הוא הוסיף כי מצוות יישוב ארץ ישראל נוגעת למגורים ולא לנסיעה מחוץ לגבולות וציין כי אסור להיהרג על קיום מצווה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}