כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מה לגאב"ד מאקווא ולמעוז המתנחלים בשומרון? • גלריה

לאחר ששימש כסנדק בברית, טעם מהיין המקומי ושוחח עם המרא דאתרא במשך שעתיים • "זהו לא הקשר היחידי בינינו לציבור החרדי", אומרים בישוב • מיוחד

הגאב"ד והתושבים. צילום: אישי חזני - סטודיו מירקם
הגאב"ד והתושבים. צילום: אישי חזני - סטודיו מירקם

אורח מפתיע ביישוב יצהר שבשומרון: גאב"ד מאקווא, הגר"ש למברגר.

הגאב"ד שימש כסנדק בברית לבנו של הרב שי דאום - ר"מ בישיבת 'עוד יוסף חי' שגלתה מקבר יוסף ליישוב יצהר. הרב דאום הוא רב הנח"ל החרדי לשעבר ובנו של רב תנובה המיתולוגי הגר"י דאום זצ"ל. למשפחתה של הרבנית דאום (במקור מקריית אתא) קשר רב שנים עם בית מאקווא.

המוהל בברית היה הרב צמח הירשפלד, אביו של הבחור הקדוש יהונדב הירשפלד הי"ד שנרצח בפיגוע בישיבת מרכז הרב.

לאחר הברית נכנס הגאב"ד ללשכתו של רב היישוב יצהר וראש הכולל להלכה, הרב דוד דודקביץ'. הגאב"ד והגר"ד דודקביץ שוחחו בדברי תורה קרוב לשעתיים תמימות. הגאב"ד שערך סיור ביישוב והתפעל מאוד מייחודיותו של המקום, אמר כי זהו יישוב יהודי מיוחד על טהרת הקודש.

הגאב"ד שמע על עוז רוחו של ר' אריאל בן שטרית, בעל היקב 'בן פורת' הכשר למהדרין שהפקיר את כרמו וקיים את מצות השמיטה כפשוטה.

ביצהר מבקרים ומתארחים מדי שנה מאות אברכים ובחורי ישיבות מכל הקשת המפוארת של היהדות החרדית, ורק בשבוע האחרון סיירו ביישוב עשרות רבנים ואנשי חינוך של חסידות גור.

"הקשר והמכנה המשותף בין יהודי יהודה ושומרון לציבור החרדי גדול ביותר", אומרים ביצהר. "החיבור הזה בין אחינו בני ישראל בירושלים, בבני ברק והציבור החרדי כולו, מבורך ומשמח, ומקיים בפועל ממש את דברי נעים זמירות ישראל "חבר אני לכל אשר יראוך".



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}