כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ירושלים: יותר חרדית. יותר שבתית

לקראת יום ירושלים, מתפרסמים עוד ועוד נתונים על בירתנו • למה אחוז מקבלי הבגרות הולך וקטן? • וכמה אחוזים תומכים בתחבורה ציבורית בשבת? • כל המספרים

הכניסה לירושלים. צילום: ששון תירם, לע"מ
הכניסה לירושלים. צילום: ששון תירם, לע"מ

שיעור החילונים בירושלים קטן בשנים האחרונות ועומד על 247 אלף איש בלבד. כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים לכבוד יום ירושלים שיצוין מחר (ד). מנגד, מספרם של החרדים והערבים בעיר עלה באופן מובהק.

על פי הנתונים, מספרם של החרדים בירושלים עומד על כ-245 אלף איש - זאת לעומת שנת 2004 אז מספרם היה 204 אלף בלבד. גם אחוז התושבים הערבים גדל באופן משמעותי: מספרם עומד על 273 אלף תושבים לעומת שנת 2004 אז מספרם עמד על 220 אלף.

במהלך השנה האחרונה רבים עזבו את ירושלים. 18,600 איש עזבו את העיר לעומת 11,300 שהגיעו להתגורר בה.

נתון מעניין נוסף שמציגה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נוגע לחינוך בעיר הקודש. על פי הנתונים, בשנת 2009 למדו בכיתות י"ב בחינוך העברי כ-8,000 תלמידים . רק מחציתם ניגשו לבחינות הבגרות.

לטענת הלשכה, הסיבה לכך נעוצה בכך שכמעט מחצית מתלמידי י"ב לומדים במסגרת החרדית, שבדרך כלל אינה נוהגת להגיש את תלמידיה לבגרות.

אלא שאם נבחן את אחוז התלמידים בפיקוח החרדי בבתי הספר היסודיים, נגלה כי הוא ממשיך לעלות בהתמדה ומגיע כיום ל-64.7 (זאת לעומת 57.3 אחוז בבתי הספר היסודיים בשנת 2000 ), כלומר בירושלים יש הרבה יותר תלמידים חרדים.

על פי הנתונים, מחצית מתושבי ירושלים סבורים כי אזור מגוריהם הפך להיות דתי יותר בשנים האחרונות, לעומת 29 אחוז בקרב יתר האוכלוסייה.

באשר לשמירת השבת, רק 41 אחוז מתושבי ירושלים תומכים בפתיחת מקומות בילוי בשבת.

בכל הקשור להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, רק 29 אחוז מהנשאלים תומכים בהפעלתה.

מנגד, 55 אחוז - תומכים בהפרדת דת ומדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}