כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי בעד חפירת הקברים? שמידל • חשיפה

ארלה יקטר המום: למרות שרבנים אסרו על חפירת קברים - ביקש הרב דוד שמידל מיו"ר רשות העתיקות לחפור קברים בתל אביב • עיריית תל אביב נענתה לבקשה

הרב דוד שמידל
הרב דוד שמידל

האם ארגון 'אתרא קדישא' נתן את ידו לחפירת קברים?

פרוטוקול מיוחד שהגיע ל'בחדרי חרדים' חושף פגישה בין יו"ר רשות העתיקות לבין יו"ר 'אתרא קדישא' - הרב דוד שמידל, המעיד על פעילות הארגון גם במקומות שאינם עולים בקנה אחד עם ההלכה.

לפני כשנתיים התקיימה פגישה בין הרב שמידל לשוקה דורפמן. בתחילת הפגישה ביקש הרב שמידל להציג את בקשתו. "לאחרונה פנתה אלי אחת מאמהות ילדי בית הספר לטבע בבקשה שאאשר את חפירת הקברים היהודיים לצורך הצגתם לקהל", אמר הרב שמידל.

"מבחינה סטטוטורית, תכנית הקמת אולם הספורט נדחתה בעקבות התנגדות הרב לאו והרב שווינגר", השיב שוקה דורפמן, יו"ר רשות העתיקות. "חפירת הקברים תוסיף נדבך חשוב לידע על הקבורה של יהודי יפו בתקופה הביזנטית, וגם אני כמו הרב מסכים שיש לבצע את החפירות".

בסיום הפגישה, לאחר שהועלו הדברים על השולחן, הוחלט כי "רשות העתיקות תחפור את הקברים במימון עיריית תל אביב כחלק מהפארק, כאשר בשלב הראשון ייבדק השטח של אולם הספורט על ידי הרשות בשיתוף נציגי הרב שמידל. במידה ולא יתגלו שם קברים ישוחרר השטח לבניית אולם הספורט".

ארהלה יקטר, יו"ר האגודה למניעת חילולי קברים, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו המומים מהפרוטוקול שנחשף. נלך בימים הקרובים לכל גדולי ישראל ונראה להם את ההוכחות לחגיגות הללו. האם נראה הגיוני שאנשים כה חשובים מבקשים לחפור את הקברים הללו, בעוד אנשים מהמדינה ואנשים ציונים דורשים שלא. מדובר בהלם מוחלט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}