כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

השתלטות דרמטית על המטוס • כל אירועי היום

מזל טוב, אבא של ראש הממשלה נולד • בנו, בנימין, משתלט על מטוס ה'סבנה' • עמי פופר מחסל שבעה פלשתינים • נדחה ערעורו של אייכמן • וגם: דגל המדינה נולד

השתלטות דרמטית על המטוס • כל אירועי היום

ה' תקמ"ה: נפטר הג"מ רבי שאול הלוי האגער (בן הג"מ יצחק) בעל 'בנין שאול'.

ה' תקצ"ב: נפטר הג"מ רבי יעקב לוברבוים זצ"ל (ב"ר יעקב משה) רבה של ליסא בעל 'חוות דעת' 'נתיבות המשפט' ועוד.

ה' תרי"ד: נפטר הרה"ק רבי חיים מקוסוב זצוק"ל (בן הרה"ק רבי מנחם מענדל) בעל 'תורת חיים'.

ה' תרכ"ט: נפטר הרה"ק רבי יהושע אשר מפוריסוב זצוק"ל (בן הרה"ק רבי יעקב יצחק זי"ע היהודי הקדוש מפרשיסחא)

ה' תר"ך: בפאריז נוסד "כל ישראל חברים", הארגון הבין-ארצי הראשון להגנת זכויות היהודים ולשיפור מצבם התרבותי והחברתי. מפעלו העיקרי היה בתחום החינוך.

ה' תר"ע: נולד מר בנציון נתניהו, היסטוריון ישראלי אביו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

ה' תרע"ו: נפטר הג"מ רבי משה באב"ד זצ"ל (ב"ר הג"מ יצחק) אב"ד לבוב והגליל.

ה' תרצ"ז: בניו ג'רסי, מתרסק מטוס הצ'פלין שהגיע מפרנקפורט בגרמניה ועליו 150 נוסעים ואנשי צוות.

ה' תרצ"ח: שכונת רמת הדר מוקמת, אחד מ-53 יישובי חומה ומגדל.

ה' תש"ב: נפטר הג"מ רבי יוסף פאצאנובסקי זצ"ל (ב"ר משה יהודה) מבאביאניץ בעל 'פרדס יוסף'.

ה' תש"ד: נפטר הרה"ק רבי יששכר דב ליפשיץ זצוק"ל (בן הרה"ק רבי אברהם שלום) דהאדמו"ר מסטראפקוב.

ה' תש"ה: יום הניצחון על גרמניה הנאצית. הכוחות הגרמניים האחרונים נהדפו מפינלנד. במערב אירופה ובמזרחה מציינים את כניעת גרמניה, וסיום מלחמת העולם השנייה.

ה' תש"ח: בעיצומה של מלחמת השחרור, מפציצים מצרים תוקפים את תל אביב. בין ההפצצות הייתה הפצצה אווירית על התחנה המרכזית, שעלתה בחיי 42 איש. בסך הכול נהרגו מההפצצות כ-100 אזרחים. חיל האוויר הצעיר, הצליח, בקרבות אוויר, להדוף את התוקפים ולהוכיח את יכולתו. מטוס מסרשמיט בודד, מוטס על ידי מרדכי (מודי) אלון, הפיל שני מטוסי דקוטה מצריים שבאו להפציץ את תל אביב.

ה' תש"ח: במהלך מלחמת השחרור, מתנהל 'מבצע יצחק' כאשר כוחות של צה"ל כובשים את העיר הרבית ג'נין, אך נסוגות לאחר מתקפת נגד של הצבא העיראקי.

ה'תש"ט: הכנסת מאשרת את חוק הדגל והסמל, שבו עוגנו דגלה וסמלה של מדינת ישראל.

ה' תש"ט: ועידת ההסתדרות הראשונה, שנערכה לאחר הקמת המדינה. בוועידה השתתפו 501 צירים שנבחרו על ידי 139,007 מצביעים. ההסתדרות קיבלה על עצמה 'להמשיך ולשאת בעול ההגשמה ובעול הקליטה'.

ה' תשי"ז: נפטר הג"מ רבי חיים חורי זצ"ל (ב"ר אברהם זקן) רבה של גאבס טוניס בעל 'מצא חיים'.

ה' תשכ"ב: בית המשפט העליון דוחה את ערעורו של אדולף אייכמן על עונש המוות שנגזר עליו

ה' תשל"ב : לוחמי סיירת מטכ"ל משתלטים על מטוס סבנה, שנחטף לנמל התעופה לוד ומשחררים את כל נוסעיו. יום קודם לכן, השתלטו ארבעה מחבלים מארגון הפת"ח על בואינג 707 של חברת התעופה הבלגית "סבנה", לאחר שהמריא מבריסל ללוד.

המטוס החטוף נחת בלוד בשעות הערב והוקף מיד בכוחות הביטחון. הלוחמים שהיו מחופשים לטכנאים חדרו למטוס למחרת אחה"צ, פתחו את הדלתות ולאחר קרב יריות שנמשך דקות ספורות, השתלטו על המטוס. בקרב שוחררו 100 הנוסעים ואנשי הצוות של המטוס וכן נהרגו המחבלים ושתי מחבלות נוספות נשבו. שלושה נוסעים נפצעו, אך פצועה מתה מפצעיה. שתי המחבלות שנלכדו,
שוחררו מאוחר יותר במסגרת חילופי שבויים עם המחבלים. בפעולה הנועזת השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אז קצין צעיר בסיירת מטכ"ל ודני יתום מי שהיה ראש המוסד.

ה' תש"ן: עמי פופר שהיה אז בן 21, יורה בפועלים פלסטינים מעזה, בשעה שהמתינו לעבודה בצומת גן הוורדים בראשון לציון. שבעה פלסטינים נהרגו ונפצעו 11. המקרה עורר סערה אדירה בישראל ובשטחים, שם פרצו מהומות שבהן נהרגו מפגינים מאש צה"ל. בית המשפט הרשיע אותו ברצח ודן אותו לשבעה מאסרי עולם מצטברים ועוד 20 שנה חופפות. בשנת תשנ"ט, קצב הנשיא מר עזר ויצמן ז"ל את עונשו ל-40 שנה.

ה' תשס"א: 5 הרוגים ו- 50 פצועים בפיגוע התאבדות מחוץ קניון השרון בנתניה. לפני שעה קלה ארע פיצוץ סמוך לקניון השרון בנתניה. המחבל המתאבד בן 20 מטול־כרם שנשלח למשימה על ידי גדודי עז־א-דין אל־קאסם של החמאס, נעצר על־ידי השומר בכניסה לקניון עצמו, ולכן פוצץ עצמו מחוץ לקניון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}