כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הקרב החל: דרישה לבטל רישום הסמינרים בירושלים

עמנואל בירושלים? • אביעד הכהן, פרקליטו של יואב ללום, דורש לבטל את כל הרישום לסמינרים לבנות בי-ם • "הרישום בסמינרים מפלה, אנו נערכים לפנות לבג"צ" • בפנים: המכתב

הקרב החל:  דרישה לבטל רישום הסמינרים בירושלים
פלאש 90

מכינים את הבג"ץ הבא?

עו"ד אביעד הכהן, פרקליטו של יואב ללום שיגר היום (ב') מכתב למשרד החינוך ולראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בו הוא דורש לבטל לאלתר את הרישום לבתי הספר העל-יסודיים החרדים לבנות לשנת הלימודים הבאה ולערוך אותו מחדש לפי קריטריונים שוויוניים.

את המכתב שלח הכהן בעקבות דו"ח מבקר המדינה שהצביע על שורת כשלים וליקויים חמורים שהצביעו על אפליה עדתית בהליכי הרישום ושיבוץ הבנות במוסדות.

במכתב הוא כותב כי הליך הרישום נעשה ללא קריטריונים אובייקטיביים ברורים ומפורסמים, וללא מתן מענה הולם לנרשמות בדבר קבלתן או אי קבלתן ללימודים עד ליום תחילת הלימודים.

כמו כן, טוען הכהן במכתבו, כי בידי ללום הוכחות בדבר המשך קיומה של אפליה עדתית בהליכי הרישום והשיבוץ וקיומה של מכסה מגבילה של 30 אחוז בקבלת תלמידות ממוצא ספרדי לסמינרים החרדיים, כפי שנכתב בדו"ח המבקר.

"לנוכח העובדה שאפליה זו, כך עולה מהמידע שבידי מרשיי, נמשכה גם ברישום שהתקיים השנה לסמינרים, דומה כי יש לעת הזו, זמן די והותר לפני תחילת שנה"ל הבאה. ראוי לעצור את תהליך הרישום, לבטלו מעיקרו, ולעורכו מחדש, במתכונת מפוקחת ומבוקרת שתבטיח כי הוא ייעשה כראוי וכנכון, ללא אפליה".

במכתבו הוא דורש ממשרד החינוך להציג בפניו את צעדי הפיקוח שהוא מפעיל על הליכי הרישום בסמינרים, ואת תוצאות הבדיקה, באם בוצעה, בדבר שאלת האפליה במוסדות הללו.

לטענתו מדובר בהכנה להגשת עתירה לבג"ץ בחודשיים הקרובים נגד משרד החינוך ונגד הרשויות המקומיות אשר, לטענת הכהן ומרשו, ממשיכים להעלים עין מהאפליה במוסדות החינוך החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}