במקום טוב ליד פנמה: ירידה ברמת המחשוב בבתי הספר בישראל
בשנים האחרונות חלה ירידה ברמת מחשוב בתי הספר בישראל • ישראל גם התדרדרה למקום ה- 49 בדירוג רמת המחשוב בעולם, ליד פנמה ואורוגוואי
- שמואל הלוי, בחדרים חרדים
- י"ד טבת התשע"א
- 1 תגובות
חשבנו שאנו מעצמת הייטק? רמת המחשוב בבתי הספר בישראל נמוכה יחסית ומצויה בהתדרדרות.
כיום יש מחשב אחד לכל 12.7 תלמידים בממוצע מה שמציב את ישראל הרחק מאחורי מדינות המערב, ליד מדינות כמו אורוגוואי ופנמה.
הנתונים פורסמו בדו"ח שהוכן על ידי מחלקת המחקר של הכנסת לבקשת יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו).
לפי הנתונים, היחס של מספר התלמידים לכל עמדת מחשב גדול יותר בישראל ושיעור התלמידים שהעידו כי בבית ספרם מצוי מחשב זמין לצורך למידה וכי הם עושים שימוש במחשב, נמוך בהרבה משיעור התלמידים המקביל במדינות המערב המפותחות.
לפי נתוני הדו"ח, ישראל מדורגת במקום ה־49 מתוך 64 מדינות שהשתתפו במחקר ה־OECD (ארגון המדינות המפותחות), ביחס בין מספר התלמידים בכיתה לבין מספר המחשבים בבית הספר וניכרים פערים גדולים בין יישובים עשירים לעניים.
לפני כעשור פרסם משרד החינוך תוכנית אב למחשוב מערכת החינוך, שמטרתה להגיע ליחס של 1:10 בין מספר הילדים לעמדות המחשב. אך בשנים שאחר כך דווקא חלה ירידה מתמשכת ברמת המחשוב במערכת החינוך. לפי הנתונים היה שינוי לפני כשנה, ב־2009 אך המשך השיפור נעצר השנה.
משרד החינוך בתגובה טוען דווקא כי "בשנת הלימודים האחרונה המשיך השיפור ברמת המחשוב בבתי הספר".
לפי המחקר גם המקור העיקרי לתקציב רכישת מחשבים לבתי ספר אינו הרשות המקומית או משרד החינוך, אלא מענקי הפיתוח של מפעל הפיס לרשויות המקומיות.
לכן, רשויות שמצבן הכלכלי ירוד נוטות לעשות שימושים אחרים במענקי הפיתוח של מפעל הפיס.
כיום יש מחשב אחד לכל 12.7 תלמידים בממוצע מה שמציב את ישראל הרחק מאחורי מדינות המערב, ליד מדינות כמו אורוגוואי ופנמה.
הנתונים פורסמו בדו"ח שהוכן על ידי מחלקת המחקר של הכנסת לבקשת יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו).
לפי הנתונים, היחס של מספר התלמידים לכל עמדת מחשב גדול יותר בישראל ושיעור התלמידים שהעידו כי בבית ספרם מצוי מחשב זמין לצורך למידה וכי הם עושים שימוש במחשב, נמוך בהרבה משיעור התלמידים המקביל במדינות המערב המפותחות.
לפי נתוני הדו"ח, ישראל מדורגת במקום ה־49 מתוך 64 מדינות שהשתתפו במחקר ה־OECD (ארגון המדינות המפותחות), ביחס בין מספר התלמידים בכיתה לבין מספר המחשבים בבית הספר וניכרים פערים גדולים בין יישובים עשירים לעניים.
לפני כעשור פרסם משרד החינוך תוכנית אב למחשוב מערכת החינוך, שמטרתה להגיע ליחס של 1:10 בין מספר הילדים לעמדות המחשב. אך בשנים שאחר כך דווקא חלה ירידה מתמשכת ברמת המחשוב במערכת החינוך. לפי הנתונים היה שינוי לפני כשנה, ב־2009 אך המשך השיפור נעצר השנה.
משרד החינוך בתגובה טוען דווקא כי "בשנת הלימודים האחרונה המשיך השיפור ברמת המחשוב בבתי הספר".
לפי המחקר גם המקור העיקרי לתקציב רכישת מחשבים לבתי ספר אינו הרשות המקומית או משרד החינוך, אלא מענקי הפיתוח של מפעל הפיס לרשויות המקומיות.
לכן, רשויות שמצבן הכלכלי ירוד נוטות לעשות שימושים אחרים במענקי הפיתוח של מפעל הפיס.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות