כ"ב חשון התשפ"ה
23.11.2024

גם 'אגד פלוס' נפלטה מהמכרז

החברה, שנחשבה כמועמדת לזכייה במכרז בביתר עלית, נפסלה בשל טעויות במסמכים. המכרז נפתח מחדש

יאלצו להתמודד שוב. אוטובוס אגד
יאלצו להתמודד שוב. אוטובוס אגד

גם חברת 'אגד פלוס', שנחשבה למועמדת כמעט ודאית לזכייה במכרז, נפלטה מהמכרז לתחבורה ציבורית בביתר עלית. זאת, לאחר שחברים בוועדת המכרזים מצאו מספר טעויות במסמכי המכרז שהגישה החברה. פסילתה של חברת 'אגד' באה לאחר שעוד קודם לכן נמצאו טעויות במסמכי החברות האחרות.

כתוצאה מכך, יאלצו שלושת החברות שהתמודדו במכרז למלא את טפסי המכרז מחדש. אלא שהפעם המצב מסובך עבורן אף יותר, מאחר שכל אחת מהחברות יודעת מה הציעה האחרת.

כזכור, לפני ימים אחדים פרסמנו, לראשונה, כי חברת 'קונקס' נפלטה מהמכרז עקב כשלים טכניים בטפסים, וכן בשל בעייה עם הגשת הערבויות הכספיות

ועדת המכרזים של משרד התחבורה קבעה לפני כשלושה שבועות את שלושת החברות שיתמודדו במכרז על הפעלת התחבורה הציבורית בביתר-עילית וממנה: חברת 'קונקס', אגד פלוס, וחטיבה של שלוש חברות שהתאגדו יחד - שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה. חברת 'ביתר תור', שתושבי העיר סבלו קשות משירותיה הלקויים, לא ניגשה כלל במכרז.

'אגד פלוס' הוא מותג של 'אגד תשתית', באמצעותו מתחרה חברת 'אגד' במכרזים על קווי שירות שמפרסמת הממשלה. תחת מותג זה מפעילה החברה גם את קווי העיר החרדית אלעד.

'אשכול ביתר עילית' כולל את הנסיעות בתוך העיר, מביתר-עילית לירושלים וחזרה, מביתר-עילית לבית-שמש וחזרה, מביתר-עילית לבני-ברק וחזרה, וכן את ישובי מטה יהודה הסמוכים לביתר-עילית.

המכרז החדש לשירותי התחבורה הציבורית בעיר, הגיע לאחר מאבק ממושך ונחוש של העירייה ותושבי ביתר, שנאבקו מזה כשנתיים נגד שירותיה הכושלים של חברת 'ביתר-תור'. למרות אלפי התלונות שזרמו למשרד התחבורה, באמצעות הלשכה המשפטית של העירייה, התעלמו במשרד התחבורה מהתלונות ואף העניקו זיכיון מחודש, לשש שנים נוספות, לחברה. כל זאת בניגוד לחוק, בניגוד לעמדת העירייה והתושבים, ובעיצומו של מאבק ציבורי תקיף נגד השירות הלקוי של החברה.

משהתברר לעירייה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לבטל את החוזה הבלתי-חוקי, החליטו ראש העיר יצחק פינדרוס, ומ"מ מאיר רובינשטיין, להגיש עתירה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד התחבורה לבטל את החוזה לשש שנים נוספות עם 'ביתר-תור', ולקיים מכרז חדש, שבמסגרתו ייבחר מפעיל חדש לשירותי התחבורה הציבורית.

בית המשפט קיבל את עתירת עיריית ביתר-עילית, והצדדים הגיעו להסכמה על ביטול החוזה בין חברת 'ביתר תור' לבין משרד התחבורה, תוך קביעה של בית המשפט על פירסום מכרז חדש.

לאור הניסיון העגום עם 'ביתר תור', הוכנסו למכרז דרישות רבות, לפיהן ייבחר המפעיל החדש. בין היתר יהיה חייב הזוכה לקבוע לוח זמנים שנתי, המותאם לציבור תושבי העיר ביתר-עילית, ובכלל זה ערבי ומוצאי שבתות, ערבי ומוצאי חגים, חול המועד, ימי חופשות, אירועים בחצרות האדמו"רים וכל אירוע מיוחד שיצריך תיגבור מאסיבי של קווי האוטובוסים ליעדים השונים.

בנוסף, החברה הזוכה מחויבת לשמור על מחירי הנסיעה, למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים וחיוב מענה למתלוננים תוך שבוע ימים, תדירות, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה, וכן התחייבות להעסיק אנשי קשר חרדיים מבין תושבי העיר.

בנוסף, מחייב המכרז את החברה הזוכה להחזיק ברשותה צי של לפחות 35 אוטובוסים מוגני ירי לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבוריים, ולא 29 אוטובוסים מוגנים כפי שהיה עד-כה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}