כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
פרסום ראשון

בן גביר לרב הכותל: "לשנות מדיניות או שהמשטרה תנהל מנגנון שקוף"

השר בן גביר דורש מהרב רבינוביץ לשנות את מדיניות הכניסות לחניית הכותל המערבי ולהקים מנגנון שקוף. "לשנות את מדיניות הקומבינות או שהמשטרה תנהל החניות בכותל", דרש מרב הכותל

בן גביר לרב הכותל: "לשנות מדיניות או שהמשטרה תנהל מנגנון שקוף"
בן גביר, הרב שמואל רבינוביץ' צילום: פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורש מרב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ׳ לשנות את מדיניות הכניסות לחניית הכותל המערבי, ולהקים מנגנון שקוף שיקבע למי ניתן האישור להיכנס עד לחניה ולמי לא, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הוויכוח סביב ניהול הכניסות לכותל המערבי התעורר מחדש בעקבות החלטת המשטרה אמש לסגור את הכניסות לכותל לרבים, זאת בשל טענות למדיניות מפלה של הקרן למורשת הכותל. בסביבתו של השר בן גביר אומרים: "נגמרו ימי הקומבינות וההיתרים רק למקורבים".

מזה שנים, הכניסה לכותל בחגים הייתה מותנית באישורים מיוחדים מרב הכותל וסביבתו, מה שהוביל לתחושת אפליה ולטענות על "קומבינות" בנוגע למי שמצליח לקבל גישה בשיא העומס. רבים טענו כי רק מקורבי רב הכותל ואנשים שהוא מוקיר מצליחים להיכנס לרחבה.

כאמור, אמש הנחה השר בן גביר את המשטרה לעצור ולבדוק מחדש את הסדרי הכניסה שניתנו בעבר.

עוד נודע ל׳בחדרי חרדים׳ כי למרות המחלוקת, מתנהל שיח במסגרתו דורש השר בן גביר שינוי במדיניות היתרי הכניסה ואפשרות כניסה של רבנים מכל העדות הסוגים והמגזרים. רב הכותל צריך להשיב על הדרישה.

בסביבת השר בן גביר אומרים: ״מה שהיה לא יהיה. הכניסה לכותל עם רכב תהיה במקרים של אנשים עם מוגבלויות, רבני כל העדות ולא רבנים שמקורבים, ואישי ציבור. לא עוד הפליה וקומבינות. שהרב שמואל רבינוביץ׳ ישנה את ההתנהלות - או שהמשטרה תנהל את הכניסות לכותל״.

בהודעת הקרן למורשת הכותל נמסר: ״הקרן למורשת הכותל המערבי מצרה על החלטת משטרת ישראל לנקוט ״בצעדי ענישה״ כנגד באי הכותל, בהם אנשים נכים ומונשמים, לאחר שהקרן פירקה מתקן לא חוקי ולא בטיחותי, שהותקן בשטח הכותל ע״י גוף המתקרא ״מינהלת הר הבית״ שתכליתו מתן הצללה לעולים להר הבית.

הקרן למורשת הכותל המערבי מתקשה לקבל את דבריהם של קציני משטרה הטוענים כי מדובר ב״הוראה מלמעלה בתגובה לפרוק המבנה הלא חוקי והלא בטיחותי. תוך כך יודגש כי בניגוד להודעת לשכת השר בן גביר: מנהיג הדת האתיופי שהגיע אתמול לכותל המערבי לא הורשה להכנס עם רכבו בהנחיית המשטרה לאחר שזו חסמה את הכניסה לחניה.

בניגוד לטענת לשכת השר, הכניסה לכותל מתנהלת בשקיפות מלאה על פי התקנון המופיע באתר הקרן ומפרט את בעלי ההיתרים".

 

בכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' איתמר בן גביר אישורי כניסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}