כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
מבצע חיצי הצפון

המסר של אסד לאיראן ולחיזבאללה, והחשש מישראל

נשיא סוריה הזהיר שפעילות התקפית מתוך סוריה נגד ישראל עלולה לעלות בשלטונו, שהוא העומק האסטרטגי של הציר הפרו איראני. "אל תסבכו אותי עם ישראל"

 המסר של אסד לאיראן ולחיזבאללה, והחשש מישראל
פעילות צה״ל בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

נשיא סוריה בשאר אל אסד העביר לאיראן וחיזבאללה מסרים כי הוא לא מעוניין שיסבכו אותו במלחמה עם ישראל, ואף הזהיר אותם שפעילות התקפית מתוך סוריה נגד ישראל עלולה לעלות בשלטונו, שהוא העומק האסטרטגי של הציר הפרו איראני, כך דיווח רועי קייס בכאן 11.

הדיווח על בקשת אסד צילום: כאן 11
 
עוד לפני חיסול נסראללה, ישנם סימנים שנשיא סוריה מנסה להלך בין הטיפות. אסד נע בין המחוייבות שלו לציר האיראני לבין הרצון לא להיגרר למערכה הרב זירתית נגד ישראל. כך למשל, בערוצי המשטר הסורי הפסיקו לשדר את נאומי נסראללה עוד לפני שחוסל.

קייס מציין כי המס שהוא משלם הוא בסוגיית העברות אמצעי הלחימה שישראל פועלת לסכל. יש מי שסבור שההתנהלות של אסד היא עניין טקטי והמחוייבות שלו לציר עוד בעינה. אבל יש מי שסבור שאסד מנסה לנצל את שעת החולשה בציר כדי לפזול למקומות אחרים.

מי שמנסה להשפיע על אסד בהקשר הזה היא איחוד האמירויות שנמצאת גם ביחסים איתנו. במהלך חודשי הלחימה ידוע על כמה ניסיונות תיווך בין הצדדים כדי שסוריה לא תיגרר למלחמה. גורם אמירותי אף אמר הערב לכאן חדשות, כי ייתכן שאסד מזהה הזדמנות להשתחרר מהלפיתה של איראן וחיזבאללה בעת הנוכחית.

איראן בשאר אל אסד מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}