ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
הסיפור המלא

הבקשה של האבא והאלמנה - והקברים שמימן איש החסד בפוניבז'

ערב יום הכיפורים ובשיאה של מסע הלווית הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד נרכשה חלקת קבר בבית החיים פוניבז' במקום בהר המנוחות. איש החסד הרב שי גראוכר נענה לבקשת האבא והאלמנה וקנה את החלקות. הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים'

הבקשה של האבא והאלמנה - והקברים שמימן איש החסד בפוניבז'
האברך הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד לצד חלקת הקבר צילום: באדיבות המצלם

הירצחו של האברך הקדוש הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנרצח בפיגוע בחדרה והותיר אחריו 6 יתומים רכים תפס את כל קרוביו ומכריו בהלם.

על פי התוכנית הראשונית, הוא היה אמור להיקבר בירושלים כשמסע הלוויה יוצא מחדרה דרך בני ברק - ומשם לקבורה בהר המנוחות כפי שהמנוח זכאי לקבל קבר מהמדינה. 

רצונה של המשפחה ושל האבא הוא שבנם ייקבר בבני ברק בבית החיים פוניבז' שזה בית קברות פרטי, כך גם האלמנה הביעה את רצונה. 

כשנודע הדבר לאיש החסד של המלחמה הרב שי גראוכר, הוא נחלץ לבקשת העסקנים ושילם את הקבר בפוניבז' וקנה 2 חלקות כנהוג שקונים גם לאלמנה שתחי' לאוי"ט בעלות של 220 אלף שקל. 

הדבר גרם למעט נחת למשפחה שנמצאת גם ככה במשבר ובצער. אחד מבני המשפחה ששווחח עם 'בחדרי חרדים' סיפר: "האבא הרב פישהוף אחד מראשי ישיבת בית מתתיהו איש צדיק, מרביץ תורה כבר עשרות שנים רב אהוב ונערץ על תלמידיו. באותו בוקר יצא מהישיבה באמצע לימוד עם תלמידיו כשעדכנו אותו שהבן שלו נפצע קשה ונסע לבית חולים הוא מאוד רצה שהבן שלו ייקבר בפוניבז' אבל לא דמיין שיצליח והשלים עם זה שבנו ייקבר בירושלים. ירדו לנו דמעות כששמענו שהרב גראוכר רכש לו קבר. רק השם יכול לשלם לו על דבר כזה".

לתרומה למשפחת פישהוף האבלה לחצו כאן>>>

כזכור, פרקליטות צפון הגישו בקשה לנתח את גופתו וב'בני תורה' של הפלג הירושלמי יצאו בהוראה של ראש הישיבה הגר"א דויטש לציבור להיערך למערכה אדירה על חילול כבוד המת. בעקבות כך, בפרקליטות חזרו בהם מהדרישה ולבסוף שוחררה הגופה לקבורה עם שינוי במקום הקבורה. 

באדיבות המצלםהקבר בבית החיים פוניבז'צילום: באדיבות המצלם

רפאל מרדכי פישהוף ישיבת כנסת יצחק חדרה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}