ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תנופה משמעותית

כל מה שלא ידעתם על הישיבות התיכוניות-חרדיות

עם פתיחת זמן אלול השנה, נרשמה תנופה משמעותית בעולם הישיבות התיכוניות-חרדיות • מאות תלמידים חדשים התחילו את דרכם בשיעור א' בכ-30 ישיבות הפזורות ברחבי הארץ • עקב הביקוש הגובר להנגשת המידע על ישיבות תיכוניות-חרדיות להורים, הפיקה עמותת 'לשם' עלון מידע ייחודי בנושא

כל מה שלא ידעתם על הישיבות התיכוניות-חרדיות
ישיבה חרדית תיכונית צילום: יח"צ

מאות תלמידים חרדים התחילו את זמן אלול, בקרוב ל-30 ישיבות תיכוניות חרדיות שונות, מספר שיא בעולם הישיבות התיכוניות, מה שמראה על תנופה מרשימה בתחום.

"הישיבות התיכוניות-חרדיות מציעות את המיטב משני העולמות", מסביר גורם חינוכי בכיר באחת הישיבות הנחשבות. "מצד אחד, לימודי קודש ברמה גבוהה, ומצד שני, הכנה מקיפה לעולם המעשה".

לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על הישיבות התיכוניות-חרדיות ולהורדת עלון המידע המפורט של 'לשם'>>

בבסיס כל ישיבה תיכונית עומדים לימודי הקודש: התלמידים שוקדים על לימוד הגמרא בעיון ובבקיאות, באווירה חרדית-ישיבתית מובהקת. התלמידים אף לבושים בלבוש ישיבתי, דהיינו כובעים, חליפות וחולצות לבנות.

בשעות אחר הצהריים, התלמידים עוברים ללימודים כלליים לקראת תעודת בגרות. "אנחנו מלמדים אוריינות, אנגלית, מחשבים ומתמטיקה", מסביר מורה ללימודי תיכון בישיבה תיכונית חרדית מוכרת. "אלה כלים חיוניים להצלחה בעולם התעסוקה".

הרבנים והר"מים בישיבות אלו, כולם בני תורה חרדיים, בוגרי הישיבות המובילות בעולם התורה. "יש לנו את היתרון של הבנת שני העולמות", אומר אחד הר"מים. "אנחנו מחוברים עמוק לעולם התורה, אבל גם מבינים את הצרכים של עולם המעשה".

הצלחת המודל ניכרת בהישגי הבוגרים. רבים מהם מתקבלים לישיבות הליטאיות המובילות כמו חברון, וולפסון, יד אהרן ועוד. "זו הוכחה שאפשר לשלב", אומר בוגר אחת הישיבות. "בישיבה התיכונית למדתי גמרא ברמה גבוהה, ובנוסף יש לי תעודת בגרות מלאה. כיום, כתלמיד בישיבה גדולה, אני כשווה בין שווים ושמח בחלקי ובהישגים שלי כתלמיד בישיבה תיכונית חרדית בעבר, שבוודאי יסייעו לי גם בעתיד".

בימים אלה, עמותת 'לשם' המקדמת את נושא הישיבות התיכוניות חרדיות מזה כעשור, הפיקה לראשונה עלון מידע ייחודי שמטרתו להוות כמין "מורה נבוכים" להורים המעוניינים להכיר ולהבין טוב יותר את דרכן של הישיבות הללו. העמותה מספקת הכוונה וסיוע להורים ולישיבות עצמן בכדי לתת לנערים את התנאים הטובים ביותר לגדול ולצמוח כבני תורה של ממש, בתחילה בישיבה התיכונית חרדית ולאחר מכן בישיבות הגדולות הטובות ביותר.
 
מעניין לציין שכמה מגדולי הרבנים בדורנו הם בוגרי ישיבות תיכוניות-חרדיות. בין השמות הבולטים: מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו, הגר"י רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל', והדיין הנודע הגר"י סילמן. אפילו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל שימש בעברו כר"מ בישיבת 'היישוב החדש' הוותיקה והמפורסמת שבין הישיבות התיכוניות החרדיות בארץ.

עם הגידול במספר התלמידים, נראה כי הישיבות התיכוניות-חרדיות הפכו לאופציה מבוקשת בציבור החרדי. "אנחנו מציעים דרך שמשמרת את לימודי הקודש ברמה הגבוהה ביותר ובמקביל גם מכינה לעתיד", מסכם מנהל אחת הישיבות. "זו לא פשרה, אלא הרחבת אופקים".

לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על הישיבות התיכוניות-חרדיות ולהורדת עלון המידע המפורט של 'לשם'>>

 

לשם ישיבות חרדיות תיכוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}