י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
סחף של רישום

סיקור נרחב: כך נפתח זמן אלול בישיבות החרדיות התיכוניות

ישיבות חדשות נפתחו וסחף של רישום בישיבות הוותיקות: עם תחילת זמן אלול מציינים בסיפוק בעולם הישיבות התיכוניות-חרדיות את הגידול במספר התלמידים • סקירה ותמונות

סיקור נרחב: כך נפתח זמן אלול בישיבות החרדיות התיכוניות
‎שיעור הפתיחה בישיבת נשמת התורה צילום: יח"צ

סחף של רישום לישיבות התיכוניות החרדיות, החדשות והוותיקות: עם תחילת זמן אלול, עולם הישיבות התיכוניות החרדיות רושם הצלחה כבירה, התפתחות וגדילה, שמתבטאות במספר תלמידים גבוה במיוחד, ובישיבות חדשות שנפתחו במקומות שונים ברחבי הארץ.

נפתח עם הישיבות התיכוניות החרדיות החדשות: כאמור, לא פחות מ-4 ישיבות כאלה נפתחו כעת, עם תחילת זמן אלול ושנת הלימודים תשפ"ה:

בפתח תקווה נפתחה ישיבת "קדמא", בראשות הרב דוד רוזנבלום ובנשיאות הרב יהושע לוי. לא פחות מ-34 תלמידים נרשמו לשיעור א' בישיבה החדשה. הישיבה נחנכה בטקס פתיחה מרשים, שכלל קביעת מזוזה, במעמד רבנים, אישי ציבור, וכמובן התלמידים והוריהם. את האירוע כיבד בנוכחותו רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, ראש העיר רמי גרינברג ועוד רבנים ומכובדים נוספים.

ברמת גן נפתחה ישיבת "דרכי תורה" מרשת "נצח", בראשות הרב צבי וייסקופף, כרגע עם שיעור א' - עם 18 תלמידים. התרגשות גדולה נרשמה בפתיחתה של הישיבה, אשר בניהולו של הרב ישי לב.

בחריש נפתחה ישיבת "זיו אור", בראשות הרב נועם גרינבוים, שנפתחת עם שיעור א' ו-18 תלמידים.ובחולון נפתחה ישיבת "אדני זהב" מרשת נצח, בראשות הרב דן בן חיים, עם שיעור א' ובו 15 תלמידים.

ובתוך כך, גם בישיבות התיכוניות החרדיות הוותיקות נפתחה שנת הלימודים בימים אלה, בצל ביקוש הולך וגובר להרשמה לישיבות התיכוניות, אשר משלבות לימודי קודש ברמה גבוהה וישיבתית, יחד עם הכנה לעולם המעשה בשעות אחה"צ, ובעיקר – יחס אישי וצוות ר"מים ומורים מקצועי, אשר עבר הכשרות והשתלמויות מקצועיות.

כלל הישיבות קיימו כנסי פתיחת זמן אלול, עם ראשי הישיבה, הר"מים, אישי ציבור ומכובדים.

בישיבת נהורא התקבלו השנה 60 בחורים לשיעור א', והשנה נפתחה בכנס פתיחה מיוחד, ובמרכזו שיחה מאת ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם צבי גרינבוים שליט"א.

לישיבת מערבא בראשות הרב ברוך צ'ייט שליט"א התקבלו 41 בחורים לשיעור א'. שיעור פתיחה נמסר לתלמידים על ידי הר"מים, בכיתות השונות.

ישיבת אורייתא מירושלים, בראשות הרב ישראל אסייג שליט"א, רשמה גם היא רישום נאה השנה, והתחילה את שנת הלימודים עם 32 תלמידים בשיעור א'.

יח"צהתלמידים הרבים בישיבת 'אורייתא' בפתיחת שנת הלימודיםצילום: יח"צ

יח"צכנס הפתיחה בישיבת חיי עולם בבית שמשצילום: יח"צ

ישיבת נהרדעא קיבלה השנה 40 תלמידים לשיעור א'. שיעור הפתיחה עם תחילת זמן אלול נמסר מראש הישיבה הרב מיכאל שוהם שליט"א, וכן נמסרה שיחה מפי משגיח הישיבה, הרב יוסף בורנשטיין שליט"א.

בישיבת היישוב החדש בתל אביב, הוותיקה בעולם הישיבות התיכוניות החרדיות, התחדשו השנה בשיפוץ כללי של הכניסה לישיבה וחצר הישיבה, אחרי עשרות שנים. לישיבה התקבלו השנה לשיעור א' קרוב ל-40 תלמידים חדשים, ושיעור פתיחה נמסר מפי ראש הישיבה, הרב כתריאל קולדצקי שליט"א.

ישיבת "חדוות התורה" בירושלים בראשות הרב משולם ברנדווין שליט"א, שפתחה כעת את שנתה ה-12, פתחה השנה לראשונה שתי כיתות ט', לאור הביקוש והרישום הרב. מעל ל-40 תלמידים התקבלו לשיעור א'.

בישיבה מציינים בסיפוק כי כל התלמידים שסיימו את חוק לימודיהם ב'חדוות התורה' בשנה שעברה, הגיעו לישיבות הגדולות הטובות ביותר, ביניהן ישיבות וולפסון, יד אהרון ועוד.

בנוסף, בישיבה מציינים כי השנה הוקמה לראשונה ישיבה גדולה ע"י הרב ברנדווין, שהיא מסגרת המשך לתלמידי עולם הישיבות התיכוניות, מה שמהווה בשורה עצומה לתלמידים. כמובן שחלק נכבד מתלמידי 'חדוות התורה' המשיכו לישיבה הגדולה של הרב ברנדווין.

⁠בישיבה מציינים עוד בסיפוק, קבלת תלמידים מצויינים מכלל חלקי הארץ והעולם, כולל מאנגליה, בלגיה, גרמניה, שוויץ, ארגנטינה ועוד.

כך גם החלו ב'חדוות התורה' בימים אלה את ⁠תחילת תכנון המעבר לקמפוס החדש ב'מקור חיים'.

בישיבה התיכונית החרדית דעת תבונות בירושלים פתחו את זמן אלול בהתרגשות רבה. ראש הישיבה, הרה"ג ר' יונה הוכמן שליט"א, מסר שיעור פתיחה מיוחד לכלל תלמידי הישיבה, בו הדגיש את חשיבות הלימוד וההתעלות הרוחנית בחודש אלול. מנהל הישיבה, הרב יצחק סג"ל, קיבל בברכה את התלמידים החדשים והוותיקים, תוך שהוא מדגיש את הייחודיות של הישיבה בשילוב לימודי קודש וחול ברמה גבוהה. לשיעור א' השנה התקבלו עשרות תלמידים מכל רחבי הארץ, כאשר לרשות התלמידים עומדת פנימיה מרווחת ומושקעת במיוחד. חודש אלול בישיבה נחשב לאחד משיאי השנה כאשר בני הישיבה מתאחדים בערבי שירה והתעלות אל תוך הלילה, ובמבצעי לימוד בהתמדה.

יח"צפתיחת זמן אלול בישיבת דעת תבונותצילום: יח"צ

בישיבת 'נשמת התורה' בירושלים, בראשותו של הרב אליעזר שטיינברגר שליט"א, פתחו את זמן אלול בתנופת התחדשות. לשיעור א' של הישיבה, נכנסו עם תחילת הזמן 30 תלמידים. זמן אלול נפתח בישיבה עם שיעור פתיחה של ראש הישיבה, הרב שטיינברגר.

בישיבת חיי עולם בבית שמש מרשת נצח, בראשות הרב עקיבא המניק שליט"א, פתחו את שנת הלימודים בשיעור פתיחה מאת ראש הישיבה הרב המניק, בבית המדרש המשופץ. ראש הישיבה קיבל בברכה את התלמידים הוותיקים וכן את הקבוצה האיכותית של תלמידי שיעור א' המונה למעלה מ-20 בחורים, ובפרט את העולים החדשים שבאו זה מכבר מאוסטריה, אנגליה, ארה"ב ועוד. 

יח"צהרב עקיבא המניק בשיעור הפתיחה בישיבת חיי עולםצילום: יח"צ

במשך היום התקיים בנוסף מעמד השקת תכנית "והערב נא", שבמהלכה כל בחורי הישיבה יסיימו עד סוף השנה את כל מסכת סוכה עם 3 חזרות ומבחנים על שקלא וטריא. מטרת התוכנית היא לחבר את הבחור לגמרא באמצעות הסיפוק של הבנת הסוגיה היטב ושליטה בה. התוכנית מנוהלת בידי משגיח הישיבה הרב חנן פרוכטר שליט"א שהשיק את התוכנית בפני כל התלמידים. התכנית התקבלה בהתלהבות על ידי התלמידים, וצוות הר"מים התגייס כאיש אחד כדי ליישם את התוכנית בפועל.

בארגון "לשם" התומך בפיתוח עולם הישיבות התיכוניות-חרדיות, מציינים בסיפוק את ההתפתחות והגדילה בישיבות התיכוניות. "מרגש לראות את פתיחת הזמן בישיבות השונות, ואת התלמידים האיכותיים שנכנסו השנה בשערי הישיבות, כן ירבו", מסרו מ"לשם".

מתעניינים בישיבה תיכונית חרדית? רוצים ייעוץ בנושא? לכל שאלה או ייעוץ בנושא, ניתן לפנות לאתר לשם – ישיבות תיכוניות חרדיות.

כנסו לאתר>>


 

 

ישיבה חרדית-תיכונית לשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!