ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"ילד פלא"

היה בטיול באוסטרליה וחזר למילואים. מאות ליוו את ניתאי מיטודי הי"ד

מאות ליוו את רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי שנפל כתוצאה מפיצוץ מטען במרכז רצועת עזה. אביו ליאור ספד לו: "ילד פלא שלנו, עם השנים הבנתי שיש בך תכונות ויכולות מדהימות, הקשבה, הפנמה ויכולת ראיית האחר"

היה בטיול באוסטרליה וחזר למילואים. מאות ליוו את ניתאי מיטודי הי"ד
הלווית החייל ניתאי מטודי הי"ד צילום: אלדד עובדיה

בבית העלמין באשקלון הובא למנוחת עולמים רס״ל (מיל׳) ניתאי מטודי הי"ד, שנפל בקרב על הגנת המולדת במרכז רצועת עזה ביום שישי האחרון. תושבי אשקלון ובני נוער חלקו לו כבוד אחרון כשעמדו עם דגלי ישראל בדרך המובילה לבית העלמין. מטודי הי"ד היה בטיול באוסטרליה ב-7 באוקטובר, וחזר לארץ במיוחד כדי להתגייס לשירות מילואים.

אביו ליאור ספד לו: "ילד פלא שלנו, עם השנים הבנתי שיש בך תכונות ויכולות מדהימות, הקשבה, הפנמה ויכולת ראיית האחר. תמיד אנשים נמשכו למי שאתה ומה שאתה, בימי ההולדת שלך כשסבא וסבתא היו נותנים לך כסף מתנה, חילקת אותו בין האחים שלך שלא ירגישו אחרת. תמיד דאגת לשים לב לשים את כולם לפניך, ידעת לתת מקום נכון ומדויק לכל אחד ובכל גיל. פשוט היו לך את היכולות האלה".

עוד אמר אביו בכאב: "אני פוגש פה אנשים שעומדים פה לצידך,ותסתכל כמה, בדרכך האחרונה. את חלקם אני מכיר ואת חלקם לא, ואני מבין לפי הסיפורים שעשינו איתך עבודה נפלאה ושאתה נשמה קסומה, נפלה לי הזכות להיות אבא שלך".

דובר צה"לניתאי מיטודי הי"דצילום: דובר צה"ל

מפקדו סא”ל אסף יוסי חרמיש הספיד את ניתאי בהלוויה, במהלך ההספד, אמר חרמיש כי "חטיבת ירושלים איבדה אדם מדהים, לוחם מצטיין וחבר מיוחד". בפנייה למשפחה השכולה, אמר חרמיש: “אתם איבדתם בן אהוב, הוא מילא את המוטל עליו במסירות והיה הראשון לכל משימה. הפגין נכונות להילחם וביצע את הכל בנחישות ובהתמדה תוך מקצועיות וחתירה למגע".

חרמיש תיאר את המסירות של מתודי: "כשהחלה המלחמה באוקטובר, היית בטיול באוסטרליה. מבלי לחשוב פעמיים, הצלחת להשיג כרטיס טיסה חזרה לארץ ומיד הצטרפת לצוות הגדוד. נלחמת כמו אריה ונפלת במהלך הקרב. נתי גיבור ישראל, נוח על משכבך בשלום. אני וכלל לוחמי ומפקדי החטיבה מצדיעים לך. לא תהיה חלק מחטיבת ירושלים, אך זכרך יישאר עימנו לעד".

ראש העיר, תומר גלאם, ספד לו: "אבל ויגון נפלו על העיר אשקלון בפעם השנייה בתוך מספר ימים. בסמיכות מצמררת, אסון רודף אסון, שם רודף שם. את הכביש המוביל לבית העלמין שוב ממלאים דגלי ישראל, והחלקה הצבאית בבית העלמין שוב מתמלאת במשפחה, חברים, מכרים, שבאו להיפרד מבן העיר, רב סמל במילואים ניתאי מטודי זכרו לברכה, וללוות אותו בדרכו האחרונה, בדרכו לגן עדן, למקום שבו שוכנים מאות גיבורות וגיבורים שלנו, יפים, טהורים וצעירים, שמסרו את נפשם, שקפצו ראשונים אל תוך האש ושהקריבו את חייהם למען המולדת, למען ארץ ישראל, למען העיר אשקלון, למען הבית. טובי בנינו ובנותינו שהיו ואינם".

ראש העיר המשיך: "ניתאי הוא אחד מהם, ילד מופלא, מוכשר, חכם וטוב לב שגדל להיות בוגר מעורר השראה, דמות למופת ולחיקוי, מלח הארץ. ברגע שניתאי שמע על המלחמה הוא קטע את הטיול הגדול וחזר לארץ. הצטרף לשורות הצבא ונלחם, נילחם עד טיפת דמו האחרונה. והוא רק בן 23. צעיר לנצח. ברגע אחד ארור, הכול נעצר. קולו נדם, חיוכו קפא, החלומות התפוגגו ונמגו, החיים נגדעו, אך את המורשת שהותיר אחריו ניתאי אף אחד לא יוכל לקחת. מורשת של אהבת המולדת, כבוד האדם, נתינה ועשיית הטוב. האור שהפיץ בחייו הקצרים, ימשיך להאיר ולזרוח ככוכב מנצנץ, כמגדלור רם ונישא למרחקים ולדורות רבים".

לסיום אמר: "ניתאי היקר, העיר אשקלון כולה מצדיעה לך. נח על משכבך בשלום, גיבור. יהי זכרך ברוך ומנוחתך עדן".

ניתאי מטודי הי"ד אשקלון עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}