ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סיפורים מצמררים

"ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר"

הקהילה החרדית בחריש מתאבלת על פטירתו של מייסד המוסדות, ר' דוד גולדמן – ובבית מתאבלת האלמנה הצעירה, ומתאבלים היתומים הרכים • סיפורים מצמררים מתפרסמים כעת אודותיו • תורמים עכשיו ומצילים את המשפחה האבילה

"ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר"
הרב גולדמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הקהילה החרדית בעיר חריש, שעברה תהפוכות רבות, עדיין מתאבלת ומרגישה את היעדרו של ר' דוד גולדמן, שנפטר שבוע שעבר והוא בן 25 בלבד בפטירתו. בגיל כה צעיר, כבר הספיק להקים מוסדות תורה, חינוך וחסד על טהרת הקודש, ולבסס את הקהילה החרדית בחריש.

ר' דוד הותיר אחריו את רעייתו האלמנה תחי' ושלושה ילדים, הכואבים ואבלים את לכתו. הילדים הקטנים בוכים ורוצים לראות שוב את אבא שלהם, שנעדר רבות מהבית הן בגלל החזקת המוסדות שהקים לבד, והן בשל ההתמודדות הארוכה שלו עם המחלה הקשה.

רק לפני שנתיים החלים ר' דוד גולדמן מהמחלה הנוראה, ובשבועות האחרונים, אחרי ששב מעוד מסע גיוס כספים, במהלכם התדפק על דלתות הנדיבים בעם בארצות הגולה למען החזקת תלמוד התורה, כולל האברכים, גני הבנות ופעילות החסד שהקים בחריש, החל לחוש כאבים בגבו.

תורמים עכשיו לאלמנה וליתומים >>>

שבוע לפני פטירתו, הגיע לכולל עם 'תיקון'. מעט מזונות ולחיים, תוך שהוא מבקש אחרי תפילת שחרית כי יתפללו עליו. הוא עבר באותו יום בדיקת MRI, ורצה כי תלמידי הכולל, אותו הקים – ובו למד כאחד האברכים, יתפללו עליו.

התוצאה התקבלה ביום המחרת.

המחלה הקשה חזרה לתקוף את גופו של ר' דוד, והפעם בצורה חזקה יותר.

הוא סירב להיכנע, והביע את הביטחון החזק שלו כי הקב"ה ישלח לו מזור ותרופה גם בפעם הזאת. ימים לפני שנפטר, סיפר לחבריו כי חלם על הלווייתו, תוך שהוא מנסה להסוות את הדאגה בחיוך קל, באמירה כי מדובר בסגולה לאריכות ימים...

ר' דוד נחלש, ואושפז בבית החולים, שם קרסו מערכות גופו. הרופאים ניסו להילחם על חייו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. ר' דוד השיב את נשמתו הטהורה לבוראה, תוך שהוא מותיר לאנחות את בני משפחתו, האלמנה והיתומים.

הקהילה החרדית כולה בעיר חריש מתאבלת על פטירתו של ר' דוד. אברך כה צעיר, שהספיק כל כך הרבה. מי ימלא את מקומו? אבל יש מקום בו חסרונו מורגש יותר. אם את עול הקהילה לא כל אחד מאיתנו יכול לקחת על עצמו, את העול הכלכלי שהותיר אחריו לרעייתו האלמנה, את הדאגה לעתידם של היתומים הקטנים – כל אחד מאיתנו יכול לפטור.

אישה צעירה, נותרה לבדה בבית עם שלושה ילדים קטנים. הגדול בן 4, הקטנה עדיין לא בת שנה.

דמעתה מצויה על לחיה בימים אלו, ואין לנו איך לעזור לה. אנחנו כן יכולים לחסוך ממנה את הדמעות העתידות לבוא, כל פעם שהיא תצטרך לשלם את הוצאות הבית הקבועות, את הוצאות חינוך הילדים ואת החובות שנותרו מהטיפולים הרפואיים.

בתורה הקדושה מצווה הקב"ה כיצד יש לנהוג עם אלמנה ויתומים, "כי אם צעוק יצעק אלי, שמע אשמע צעקתו". מידה טובה מרובה. האלמנה והיתומים יספרו לאביהם שבשמיים על ההתגייסות הנפלאה שלנו למענם – והוא ישמע מן השמיים, וישפיע על כל התורמים שפע עד בלי די, בגשמיות וברוחניות.

תורמים עכשיו לאלמנה וליתומים >>>


 

ועד הרבנים הרב גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!