כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הכי טובה בפער

יצאנו נדהמים: המכינה המובילה במגזר החרדי פותחת שנה

עם מגוון ענק של מסלולי תואר, סגל מרצים בכיר, מלגות מכובדות ובעיקר - תוכנית חרדית למהדרין המשלבת גם לימודי קודש, המרכז האקדמי 'לב', הפך למכון הלימודים המוביל בחברה החרדית, עם אחוזי הצטיינות יוצאים מגדר הרגיל • יצאנו לסקר ונדהמנו

יצאנו נדהמים: המכינה המובילה במגזר החרדי פותחת שנה
המרכז האקדמי לב צילום: יח"צ

מכינות לימוד חרדיות לקראת תואר, הפכו בשנים האחרונות אולי למוצר המבוקש ביותר בקרב צעירים חרדים. בעוד אלו קמות בזו אחר זו, חזרנו לזו הותיקה ביותר אשר גיבשה שיטה סדורה להשלמת לימודים אקדמיים וחשוב מכך - נוחלת הצלחה פנומנלית לאורך השנים בדמות מאות בוגרים חרדים אשר זכו להשתבץ בתפקידי מפתח בשוק התעסוקה המקומי - המכינה של המרכז האקדמי 'לב', המוכר יותר בשמו העממי 'מכון לב'.  

להרשמה ומידע אודות המכינה של המכון שתיפתח בקרוב לחצו כאן>>>

הלב של האקדמיה החרדית

המכינה הפופולרית של המרכז האקדמי לב מספקת הכנה למגוון רחב של מסלולי תואר, לרבות מכינה מקדימה. החל משלל מגמות הנדסה ומדעי המחשב, דרך מנהל עסקים וחשבונאות ועד לימודי סיעוד. המכינה המקדימה פתוחה לכל התלמידים ומספקת בסיס איתן בתחומי הליבה ולאחר סיומה התלמידים מתפצלים למסלולים השונים בהתאם לכישוריהם ותחומי העניין שלהם. "לימודי הנדסה ומדעי המחשב ב'מכון לב' מציעים מסלול ייחודי ואינטנסיבי, המאפשר לתלמידים להגיע לרמה של 4 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית בתוך שנה אחת בלבד", מפרט ראש מערך הרישום במרכז לב חיים ברוורמן, אודות תוכניות הלימוד הרבות. "יש כמובן מסלולים רבים נוספים כמו מסלול סיעוד שהפך פופולרי מאוד בחברה החרדית בפרט בקרב המתנדבים במד"א, איחוד הצלה וכדומה. אנחנו דוגלים בכך שכל תלמיד ימצא את המסלול המתאים לו ביותר".

היתרון הבולט של 'מכון לב' הוא רמת הלימודים הגבוהה אשר באה לידי ביטוי בשלל פרמטרים, כשבראשן עומד סגל מרצים איכותי ומנוסה. "המרצים שלנו הם מהשורה הראשונה בתחומם," מדגיש ברוורמן, "והכי חשוב, הם מבינים את הצרכים הייחודיים של הסטודנטים החרדים". 

עוד מוסיף כי מחלקת המחקר שלהם היא אחת מנקודות הגאווה של המוסד, אשר מציבה אותו ב'לבל' הגבוה ביותר של מכוני הלימוד והמכללות השונות. "המחלקה מעודדת ומקדמת מחקר אקדמי ברמה גבוהה, תוך שילוב סטודנטים בפרויקטים מחקריים חדשניים. אחד היתרונות הבולטים הוא האפשרות לשלב עבודת תזה המהווה יתרון משמעותי לסטודנטים המעוניינים להמשיך לתואר שני. השילוב הזה מאפשר לסטודנטים לצבור ניסיון מחקרי יקר ערך".

השאירו פרטים לקראת המכינה שתיפתח בקרוב>>>

יח"צמעבדת מחקרצילום: יח"צ

מכון לימודים עם לב

המרכז האקדמי לב הוא מוסד ייחודי בנוף האקדמי הישראלי, המציע פתרון מושלם לצעירים חרדים המעוניינים לשלב לימודים אקדמיים ברמה גבוהה עם אורח חיים חרדי, תוך התחשבות מלאה בפערי הידע הקיימים בחברה החרדית. "ישנם סטודנטים המתקשים בהתחלה להסתגל לאינטנסיביות ולרמה הגבוהה של הלימודים, לשם כך אנו מעניקים עזרה ותמיכה בדמות חונך ובמקרה הצורך גם מורה פרטי אשר דואגים להציב את הידע של אותו תלמיד ברף המקצועי הנדרש". 

לדבריו, ההתחשבות באה לידי ביטוי עד הפרטים הקטנים. "המכון מספק מעונות מרווחים ונוחים לסטודנטים המגיעים מרחוק, כיוון הסטודנטים שלנו מגיעים מכל רחבי הארץ, מבאר שבע בדרום ועד ערי הצפון, והם מייצגים את כל גווני החברה החרדית. כמו כן אנו מפעילים חדר אוכל המגיש ארוחות כשרות למהדרין, ואפילו מקווה בתוך הקמפוס. הקמפוס עצמו מהווה מקום מפגש ייחודי לסטודנטים מכל הזרמים והסגנונות בתוך העולם החרדי, מה שמעשיר את חוויית הלימודים ומאפשר הזדמנויות לשיתופי פעולה אשר נולדים לא פעם בתוך שערי הקמפוס".

עוד מציין, כי המכון מציע מערך מלגות נרחב, המאפשר לסטודנטים הרבים להתמקד בלימודיהם ללא דאגות כלכליות אשר לא פעם צצות בקרב תלמידים, בפרט אלו הנשואים.

אולם לטענתו מה שבאמת מייחד את המרכזי האקדמי לב הוא אופי התוכניות הנושאות צביון תורני למהדרין, תוך שילוב אפשרי של לימודי קודש במהלך יום, המזכים במלגה מיוחדת את אלו המשתתפים בהם. המודל המיוחד מתאפשר בשל כך שהלימודים עצמם מתקיימים בשעות הצהריים והערב, כשסדר הלימוד התורני נערך בשעות הבוקר. "אנחנו מאמינים שאפשר להצליח בעולם האקדמי והתעסוקתי מבלי להתפשר על אורח החיים החרדי והתוכנית שלנו היא ההוכחה המובהקת לכך", טוען בהקשר זה. 

בלב העשייה

התוצאות של המרכז האקדמי המוביל מדברות בעד עצמן. אחוזי ההצטיינות של בוגרי 'מכון לב' גבוהים באופן משמעותי מהממוצע הארצי, ורבים מהם משתלבים בתפקידי מפתח במשק הישראלי. 

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, המרכז האקדמי לב מזמין אתכם להשתלב במכינה אשר תיפתח בקרוב ולרכוש כלים לימודיים המובילים להצלחה, תוך שמירה על אורח חיים חרדי.

השאירו פרטים לקראת המכינה שתיפתח בקרוב>>>

המרכז האקדמי לב מכון לב מכינה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!