כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
פרסום ראשון

"מחוייבים להגיב": באוקראינה שוקלים להטיל הגבלות על ישראלים הטסים לאומן

שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק הגיב להודעת רשות ההגירה על שינוי במדיניות ישראל לגבי כניסת אוקראינים: "ישראל משנה את מדיניות אשרות הכניסה ומטילה הגבלות על הנכנסים אליה, ולצערי אוקראינה תאלץ להגיב בהתאם"

"מחוייבים להגיב": באוקראינה שוקלים להטיל הגבלות על ישראלים הטסים לאומן
מתפללים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

לאחרונה הכריזה לשכת האוכלוסין וההגירה של ישראל על שינוי בהוראות הכניסה לישראל ולפיו החל מה-1 ביולי 2024 כל אזרח חוץ המבקש להיכנס לישראל ממדינות שעל-פי ההסכמים אין צורך בויזה, יהיה חייב בפרוצדורה חדשה של אישור נסיעה אלקטרוני (Electronic Travel Authorization) בטרם הגעתו לארץ. בין המדינות שלגבי אזרחיהן חלה ההוראה – גם אוקראינה.

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק הגיב בביקורת על ההנחיה החדשה ואמר שבתגובה גם אוקראינה תאלץ להטיל על אזרחים ישראלים המגיעים לאוקראינה מגבלות דומות. ההגבלות יחולו גם על עשרות אלפי ישראלים שטסים לאומן לראש השנה. השגריר אמר: "לצערי, הוראות חדשות אלה עלולות להשפיע על העולים לרגל מישראל לאומן בתקופת חגי תשרי".

בראיון ל"בחדרי חרדים" הסביר השגריר כי בשל היחסים הקרובים בין אוקראינה וישראל הוחלט כבר בשנת 2010 להקל על חווית הנסיעה של אזרחי שתי המדינות ולהשיק מדיניות ללא ויזה בין ישראל לאוקראינה. "לצערי", הוא אומר, "ישראל, למרות הסכם חשוב זה, במהלך השנים האחרונות, נקטה במספר צעדים לא ידידותיים המטילים הגבלות נסיעה נוספות עבור אוקראינים".

שאלנו את השגריר על איזה צעדים הוא מתכוון.

"בתחילת מלחמת אוקראינה רוסיה נעשה ניסיון לסגור את שעריה של ישראל בפני הפליטים האוקראינים (בעיקר נשים וילדים), שניסו להימלט מהמלחמה האכזרית. במסגרת זו אוקראינים רבים לא הורשו להכנס לישראל וחלקם אף גורש חזרה לאוקראינה. הדבר קורה גם עכשיו. ולבסוף, ההחלטה האחרונה, בעצם מבטלת את הסכם הויזה עליו סוכם בעבר".

מה תהיה תגובתה של אוקראינה לצעדים אלה?

"אנו רואים את הנטייה השלילית הזאת וללא ספק נהיה מחוייבים להגיב. בהתחשב בהחלטה האחרונה של הצד הישראלי, אוקראינה מתכננת להחיל מדיניות דומה כלפי אזרחי ישראל על פי עקרון ההדדיות. המשמעות היא שכל אותם ישראלים שירצו להיכנס לאוקראינה לתקופה קצרה, יחויבו לדאוג למלא את טפסי הנסיעה האלקטרוניים מראש, בטרם הגעתם לאוקראינה כדי שיוכלו להיכנס למדינתנו".

האם הדבר ישפיע על כניסתם של העולים לרגל לאומן לראש השנה?

"נכון לרגע זה, הפורמטים של האשרות או האישורים האלקטרוניים נמצאים בבחינה בקייב. אין לי ספק שההחלטה הזאת תשפיע גם על המבקשים לעלות לרגל לאומן בתקופת חגי תשרי. אני חייב להודות שלא יהיו מנצחים משני הצדדים כתוצאה מהגבלות נסיעה כאלה. מדי שנה עשרות אלפי יהודים חסידים מבקרים באומן באוקראינה, כעולים לרגל בראש השנה".

השגריר הוסיף: "בשנה שעברה, בשנת 2023, גם במהלך המלחמה, כאשר רוסיה הפגיזה בכבדות את כל שטחה של אוקראינה, הגיעו לאומן  כ-35,000 ישראלים. השנה אנו צופים מספרים גבוהים עוד יותר. למרבה הצער, כל האנשים האלה יחויבו לעבור את הליכי הכניסה הנוספים. אוקראינה פתוחה לדיאלוג עם הצד הישראלי כדי לדון בשינויים האחרונים במדיניות הנסיעות ומוכנה לנהל משא ומתן לטובת אזרחי שתי מדינותינו".

מלחמת רוסיה אוקראינה אומן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד