ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
'חרבות ברזל' היום השביעי

צה"ל לתושבי צפון הרצועה: להתפנות בתוך 24 שעות | מתעדכן

ישראל העבירה הלילה מסר לאנשי האו"ם ברצועת עזה לפיו עליהם להתפנות מכל השטח שמצפון לואדי עזה בתוך 24 שעות | האו"ם: בלתי אפשרי שתנועה כזו תתרחש ללא השלכות הומניטריות הרסניות | דובר צה"ל: צה"ל תקף 750 מטרות צבאיות בעזה במהלך הלילה | מתעדכן

צה"ל לתושבי צפון הרצועה: להתפנות בתוך 24 שעות | מתעדכן
התקיפה בעזה צילום: פלאש 90

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה כ-750 מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה, בהן מנהרות תת-קרקעיות של חמאס, מתחמים ומוצבים צבאיים, בתי בכירים ששימשו כמפקדות צבאיות, מחסני אמל"ח וחדרי קשר.

"במהלך התקיפות עשרות מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות צבאיות רבות של חמאס ברחבי הרצועה, בהן 12 בניינים רבי-קומות בהם הוקמו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור. 12 הבניינים נתקפו בסנכרון מלא בין מטוסי הקרב, תוך דקה אחת בלבד", נמסר מדו"צ.

בתוך כך, צה"ל קרא לתושבי צפון הרצועה להתפנות מהמקום בתוך 24 שעות: "הפצנו את האזהרה הזו בכל הפלטפורמות והצורות לעזתים", אמר. "אנו מחויבים לדין הבינלאומי ולצמצם את הפגיעה באוכלוסייה - אל מול המעשה של חמאס שפעל כמו בתקופות האפלות של דאעש. אנו לא נלחמים בתושבי עזה אלא בחמאס, שהוא גרוע מדאעש. זה אירוע של מספר ימים ונפעל להאיץ אותו".

עדכונים שוטפים:

12:24 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות האחרונות בגזרת אשקלון, אשדוד והשפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:17 - אזעקות באשקלון ועוטף עזה.

12:14 - אזעקות בשפלה: גני יוחנן, סתריה, קריית עקרון, כפר ביל''ו, בית אלעזרי.

12:12 - שרת התחבורה אישרה כבר ביום ג׳ 10.10.23 לחברות התעופה הישראליות לבצע טיסות בשבת נוכח מצב החירום. ההנחיה הועברה לחברות באמצעות רת״א. *משרד התחבורה רשות שדות התעופה ורת״א פועלים סביב השעון מתחילת המבצע להשיב ישראלים, חיילים, ציוד רפואי ובטחוני, על מנת לסייע למאמץ הלאומי.

12:09 - אזעקות צבע אדום באשקלון. לא דווח על נפילות.

12:00 - צה"ל השמיד עשרות עמדות לשיגורי כלי טיס עוינים (כטב"מים) שנבנו על גגות בתי אזרחים ברצועת עזה

11:45 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשגרירים זרים: "עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטארי, ישראל עומדת בחובותיה בהתאם לדין הבינלאומי"

11:35 - דובר צה"ל: "בשבועיים הקרובים עתיד היה להיפתח מחזור גיוס נובמבר. לאור המצב הבטחוני, הגיוסים הקרובים יידחו. תאריכי הגיוסים החדשים נמצאים בטבלה העדכנית".

11:30 - אחרי שעות ארוכות של שקט: אזעקות צבע אדום באשקלון ובעוטף. דווח על מספר נפילות.

11:24 - שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נפגשים כעת ב״בור״ הפיקוד בקריה

11:09 - דובר צה"ל בהצהרה: "קראנו לתושבי העיר עזה להתפנות כדי לצמצם פגיעה, אבל חמאס קורא להם שלא להישמע להמלצת צה"ל גם בשעה הזאת. המוכנות של צה"ל היא בכל הגזרות. צה"ל יפעל בכל מקום שיהיה אינטרס ביטחוני למדינת ישראל. אנחנו פרוסים עם חיילי פיקוד העורף בכל היישובים במדינה לפי סדר עדיפויות, מהצפון ועד אילת. מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-250 משפחות חללי צה"ל. מסרנו הודעות למשפחות של 120 חטופים, זה מדיר שינה מעינינו".

11:05 - חמאס בכרוז רשמי: "העם הפלסטיני העומד על משמרתו דוחה את איומי קברניטי הכיבוש לפנותם מעזה לדרום הרצועה ולמצרים. הכיבוש הציוני הפשיסטי שוגה באשליות אם הוא חושב שהלוחמה הפסיכולוגית שלו משפיעה על העם שלנו."

10:55 - בצל קריאות חמאס להפגין היום למען עזה. בירדן מאות תומכי טרור מנסים להגיע לאזור הגבול עם ישראל. כוחות הביטחון שם סוגרים צירים. גם בלבנון יש קריאות להפגין היום

10:50 - תמונת מצב הנרצחים הבוקר: כמעט 900 גופות הגיעו למתחם שורה של הצבא. זוהו כ-500 גופות מתוכם 300 הועברו לקבורה.

10:45 - נסראללה נפגש בביירות עם שר החוץ האיראני אללהיאן. השניים דנו במלחמה בעזה ובתחומי האחריות שמוטלים על כולם ובעמדות שיש לנקוט ביחס להתפתחויות ההיסטוריות באזור

10:35 - עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג׳ין הותקף היום (לא באזור מתחם השגרירות), העובד מטופל בבית חולים ומצבו יציב. הרקע לתקיפה נבדק

10:28 - לוחמה פסיכולוגית | חמאס טוען: 13 שבויים כולל זרים נהרגו בהפצצה האינטנסיביתביממה האחרונה

10:20 - לאחר שבתי החולים סירבו לטפל במחבלים: המדינה מקימה בית חולים זמני סמוך לשדה תימן לצורך טיפול במחבלי חמאס שנפצעו

10:15 - עקב המצב הביטחוני: שרת התחבורה האריכה את תוקפם של רישיונות רכב ונהיגה שתוקפם פג. בנוסף לכך אושרו הוראות שעה נוספות שיסייעו להתמודד עם המצב בביטחוני

10:10 - בהנחיית משרד התחבורה ובמסגרת היערכות למתן מענה רכבתי לצרכי העורף והבטחון, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות בסוף  שבוע ותפעיל רכבות גם במהלך יום שישי בלילה ולאורך יום שבת.

10:00 - פינוי תושבי שדרות יחל ביום ראשון. (אלמוג בוקר)

09:45 - ראש הממשלה מינה את ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, משה אדרי, להיות מתאם פעולות הממשלה לענייני שיקום יישובי העוטף ומתן תשובה לתושביה. עוד תוקם מינהלת ייעודית בעבור אדרי

09:30 - חוקרי מחוז מרכז עצרו אמש קטין תושב כפר קאסם בחשד להסתה ותמיכה בארגון הטרור חמאס ואת אימו בחשד לתקיפת שוטרת וקריאת קריאות גזעניות

09:25 - שרת החוץ של גרמניה לפני צאתה לישראל: "חמאס מביא רק סבל ומוות לעזה"

שרת החוץ של גרמניה אנלינה ברבוק מסרה לפני יציאתה לביקור בישראל כי "גרמניה עומדת ללא עוררין לצידה של ישראל, שחווה טרור ברברי בימים אלו, ושום דבר לא יכול להצדיק את זה". ברבטק הדגישה: "חמאס ביצע מעשי זוועה, משפחות שלמות נרצחו על ידי המחבלים. הפיגועים היו נקודת מפנה ועידן חדש החל בישראל. טרור החמאס טומן בחובו ערעור יציבות באזור שלם. כעת חשוב למנוע מגורמים אחרים באזור להוסיף שמן למדורה. חמאס מביא רק סבל ומוות לישראל ולעזה".

09:00 - לפי האו"ם לפחות 423 אלף בני אדם כבר התפנו מבתיהם ברצועת עזה בעקבות המלחמה. ארגון הבריאות העולמי התייחס למצב ברצועה, ומסר: "בתי החולים בעזה הגיעו לנקודת טרום קריסה, והגישה של צוותי רפואת חירום לשטח נפגעה קשות בשל פגיעה בתשתיות. ארגון הבריאות העולמי תיעד 34 התקפות על מתקני בריאות בעזה מאז יום שבת, שהובילו למותם של 11 עובדי בריאות במהלך עבודתם, ופציעתם של 16 אחרים, ב-19 מתקני בריאות ו-20 אמבולנסים". (עינב חלבי)

08:45 - ההערכה: כ- 2,500 מחבלים ואזרחים חדרו מעזה. גורם צבאי: "חיקו את דאעש אחד לאחד". (כרמלה מנשה).

08:15 - המתיחות בצפון: בעקבות זיהוי עצם בלתי מזוהה בוצע שיגור של מערכת כיפת ברזל. העצם כנראה חזר לאן שהגיע, ורעשי הפיצוצים שנשמעו ברחבי הגליל בדקות האחרונות - הם כתוצאה מהמיירט. אין חריג בגזרה. (12).

08:00 - דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה כ-750 מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה, בהן מנהרות תת-קרקעיות של חמאס, מתחמים ומוצבים צבאיים, בתי בכירים ששימשו כמפקדות צבאיות, מחסני אמל"ח וחדרי קשר.

"במהלך התקיפות עשרות מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות צבאיות רבות של חמאס ברחבי הרצועה, בהן 12 בניינים רבי-קומות בהם הוקמו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור. 12 הבניינים נתקפו בסנכרון מלא בין מטוסי הקרב, תוך דקה אחת בלבד", נמסר.

07:45 - דובר האו"ם אמר כי ישראל הורתה לפנות את כל התושבים שנמצאים מצפון לנחל עזה. המשמעות היא שתושבי העיר עזה - על כל שכונותיה - יצטרכו להתפנות מבתיהם. מלבד זאת, יצטרכו להתפנות תושבי מחנה ג'באליה והערים בית חאנון, בית לאהיה ותושבים בשכונות נוספות.

07:30 - ראשת לשכת ההסברה הממשלתית של חמאס בעזה, סלאמה מערוף, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אזהרת הפינוי של ישראל לתושבי צפון רצועת עזה היא ניסיון "לשדר 'תעמולה שקרית'", כלשונו. לדברי מערוף, "אנחנו קוראים לכל האזרחים לא ליפול לזה. זה מיועד לייצר בלבול בקרב האזרחים ולפגוע בלכידות הפנימית". (ווינט).

07:15 - הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו

07:00 - צה"ל עדכן את האו"ם שעל כל הפלסטינים שחיים מצפון לנחל עזה להתפנות תוך 24 שעות לדרום הרצועה, מה שעשוי להצביע על היערכות לכניסה קרקעית. כך מסר דובר האו"ם סטפן דוז'ריק, שהוסיף כי מדובר בכ-1.1 מיליון איש. הוא קרא לצה"ל לבטל את ההחלטה כדי "למנוע ממצב שהוא כבר טרגדיה להפוך לאסון".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד