שנת 2013: יותר הרוגים בתאונות עם משאיות
בחודשיים הראשונים של שנת 2013 נרשמו 13 הרוגים בתאונות דרכים, שבהן היו מעורבות משאיות, בבדיקת תקינות לכלי רכב כבדים נמצא כי 16% מהמשאיות הורדו מהכביש בשל ליקויים טכניים
- אור ירוק
- ד' אייר התשע"ג
תאונת משאית. צילום: הצלה גוש דן
על פי נתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי מתחילת שנת 2013 ועד היום, 19 משאיות היו מעורבות בתאונות דרכים קטלניות מתוך 81 תאונות הדרכים במדינה – כרבע מתוך כלל תאונות הדרכים.
לפני כחודש, עקב ריבוי התאונות בהן מעורבות משאיות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה קיימו פעילות אכיפה לנהגי משאיות. במהלך הפעילות נבדקו קרוב ל- 1500 משאיות על ידי בוחני אגף התנועה, מתוכן רק 40% נמצאו תקינות. 16% מהמשאיות הורדו מהכביש על ידי הבוחנים בגלל ליקויי בטיחות חמורים ואילו ב - 44% מהמשאיות שנבדקו, נמצאו ליקויים קלים.
משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים ומשאיות מעל 34 טון, מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות.
מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.
מתחילת שנת 2013 חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בכבישים. כמאה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, עליה של מעל 20% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להגביר את בדיקות התקינות של משאיות, כדי להגביר את ההרתעה בפני מעסיקים ובעלי משאיות, מלהעלות על הכביש כלי רכב כבד, שאיננו תקין. בנוסף, העלייה המדאיגה במספר ההרוגים חייבת להוות תמרור אזהרה בפני ראשי המדינה הרוצים לקצץ בתקציבים למלחמה בתאונות הדרכים. קיצוץ התקציב הוא מעשה חסר אחריות שעלול לעלות בחיי אדם. אסור לפגוע בשיפוץ הכבישים האדומים ובשיפור התשתית".
לפני כחודש, עקב ריבוי התאונות בהן מעורבות משאיות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה קיימו פעילות אכיפה לנהגי משאיות. במהלך הפעילות נבדקו קרוב ל- 1500 משאיות על ידי בוחני אגף התנועה, מתוכן רק 40% נמצאו תקינות. 16% מהמשאיות הורדו מהכביש על ידי הבוחנים בגלל ליקויי בטיחות חמורים ואילו ב - 44% מהמשאיות שנבדקו, נמצאו ליקויים קלים.
משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים ומשאיות מעל 34 טון, מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות.
מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.
מתחילת שנת 2013 חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בכבישים. כמאה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, עליה של מעל 20% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להגביר את בדיקות התקינות של משאיות, כדי להגביר את ההרתעה בפני מעסיקים ובעלי משאיות, מלהעלות על הכביש כלי רכב כבד, שאיננו תקין. בנוסף, העלייה המדאיגה במספר ההרוגים חייבת להוות תמרור אזהרה בפני ראשי המדינה הרוצים לקצץ בתקציבים למלחמה בתאונות הדרכים. קיצוץ התקציב הוא מעשה חסר אחריות שעלול לעלות בחיי אדם. אסור לפגוע בשיפוץ הכבישים האדומים ובשיפור התשתית".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות